سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

بازدید بیش از 20 هزار گردشگر نوروزی از موزه‌های اردبیل

مسئول موزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بیش از 20 هزار و 465 گردشگر داخلی و خارجی از موزه‌های این استان در طول ایام تعطیلات نوروز بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ فردین عینی با اشاره به بازدید بیش از 20 هزار گردشگر نوروزی از هشت موزه تحت پوشش میراث فرهنگی در شهرهای مختلف استان، اظهار داشت: از این تعداد چهار موزه آن شامل مردم‌شناسی، باستان‌شناسی، صنایع دستی و مجموعه شیخ صفی در مرکز استان واقع شده است.

وی گفت: چهار موزه باستان‌شناسی دیگر نیز در شهرستان‌های نمین، نیر، خلخال و مشگین‌شهر مورد بازدید این گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

عینی با بیان اینکه بیش از 50 درصد بازدید‌کنندگان از موزه‌ها مربوط به بازدید گردشگران از مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی است، خاطر نشان کرد: بیش از 12 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی دیدن کرده‌اند.

مسئول موزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه موزه باستان‌شناسی و مردم‌شناسی اردبیل نیز بیشترین بازدیدکننده را در میان موزه‌های استان به خود اختصاص داده‌اند، افزود: موزه باستان‌شناسی با پنج هزار و 500 بازدید‌کننده و موزه مردم‌شناسی اردبیل با یک‌هزار و 500 نفر از دیگر موزه‌های پربازدید استان بوده‌اند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، بازدید ، موزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.