سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوکراين خواستار اعطای تجهيزات نظامی از سوی ناتو شده است

نماینده اوکراین در ناتو اعلام کرد کشورش برای تأمین تجهیزات نظامی همچون لباس نظامی یا سوخت روی آمریکا و دیگر کشورهای عضو ناتو حساب می کند ، اما خواستار تسلیحات نیست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ،نماینده اوکراین در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد کشورش برای تأمین تجهیزات نظامی همچون لباس نظامی یا سوخت روی آمریکا و دیگر کشورهای عضو ناتو حساب می کند ، اما خواستار تسلیحات نیست.

بنا بر اعلام ناتو ، روسیه حدود 40 هزار نیرو نزدیک مرز خود با اوکراین مستقر کرد. پس از الحاق شبه جزیره کریمه به مسکو ، با توجه به شرایط ناپایدار در شرق اوکراین برخی نگران مداخله نظامی روسیه در این کشور بودند.

"ایهور دولهوف" ، نماینده اوکراین در ناتو گفت ناتو و اوکراین از زمان بحران شبه جزیره کریمه همکاری خود را افزایش داده اند. کیف فهرستی موقت از تجهیزات نظامی مورد نیاز خود را به این سازمان ارائه کرده است و هیأتی از ناتو نیز قرار است هفته آینده به منظور بررسی نیازهای ارتش اوکراین به این کشور سفر کنند.

، وی خاطرنشان کرد : « ما حرفی از سلاح ، مهمات و سامانه های تسلیحاتی نمی زنیم ، بلکه خواستار تجهیزاتی هستیم که نیازهای روزانه بخش دفاعی اوکراین را تأمین می کند.»

وی با بیان اینکه درخواست ورود اوکراین در ناتو در حال حاضر مطرح نیست ، گفت قانون فعلی اوکراین چنین امکانی را اجازه نمی دهد زیرا این یک قانون است که صراحتا می گوید اوکراین به بلوکی وابسته نیست.

با این حال ایهور دولهوف تغییر قانون را منتفی ندانست و گفت تنها مردم اوکراین می توانند در این باره تصمیم بگیرند.

نماینده اوکراین در ناتو خاطرنشان کرد فهرست تجهیزات درخواستی اوکراین متأسفانه طولانی است ، زیرا مقامات جدید کیف هنگام اشغال شبه جزیره کریمه توسط روس ها دریافتند که نیروهای مسلح این کشور آنقدر که تصور می کردند ، مجهز نبودند.

وی افزود "آندری دشچیتسیا" ، وزیر امور خارجه اوکراین هفته گذشته در بروکسل با برخی از وزیران امور خارجه ناتو نشست داشت و همه آن‌ها از جمله "جان کری" ، "ویلیام هیگ" و "احمد داوداوغلو" ، وزیران امور خارجه آمریکا ، انگلیس و ترکیه اعلام کردند که دولت هایشان آماده کمک به اوکراین است.

دولهوف گفت: «ما باید درخواست های مشخص تر و دقیق تری از آنچه که ناتو می تواند انجام دهد ،‌ تدوین کنیم و ناتو نیز به زودی هیأتی را به منظور ارزیابی این درخواست ها ، به اوکراین اعزام می کند.»

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.