سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

آمادگی فارس برای گسترش روابط تجاری با کشور اندونزی

اتاق بازگانی صنایع و معادن شیراز با حدود ۲ هزار نفر عضو آماده توسعه روابط تجاری با فعالان اقتصادی کشور اندونزی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ فرقانی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن شیراز در نشست فعالان اقتصادی شیراز با هیئت تجاری 8 نفره اندونزیایی در اتاق بازرگانی صنایع و معادن شیراز با اشاره به جمعیت 4 میلیون و 70 هزار نفری استان فارس و قدمت باستانی و تاریخی این استان پهناور، گفت: همکاری تجاری مشترک با کشور اندونزی با توجه به جمعیت 86 درصدی مسلمانان این کشور و زمینه‌های مشترک تجاری دو کشور سبب خوشحالی است.

وی ادامه داد: اتاق بازگانی صنایع و معادن شیراز با حدود 2 هزار نفر عضو، زمینه همکاری و ایجاد مناسبات تجاریبا فعالان اقتصادی کشور اندونزی را دارد.

این مسوولبا اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی استان فارس بیان کرد: این استان به دلیل وجود کارخانه لاستیک سازی دنا یکی از مصرف کنندگان کائوچو است که امیدورایم با هیئت تجاری اندونزیایی در این زمینه همکاری خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به جمعیت استان فارس، افزود: این استان در زمینه چوب، کاغذ و پارچه ‌می‌تواند مناسبات تجاری خوبی با فعالان اقتصادی کشور اندونزی داشته باشد.

فرقانی با بیان اینکه استان فارس نزدیک به 4 هزار و 500 واحد صنعتی در زمینه‌های مختلف دارد، ادامه داد: استان فارس به دلیل موقعیت جغرافیایی خود در جنوب کشور و دسترسی به خلیج فارس و پارس جنوبی به عنوان منبع عظیم نفت و گاز از موقعیت اقتصادی و تجاری خوبی برخوردار است.

وی گفت: با برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران موقعیت به طور یقین موقعیت‌های جدیدی برای همه فعالان اقتصادی برای ایجاد ارتباط با کشورهای دیگر به وجود می‌آید.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن شیراز با اشاره به ظرفیت استان فارس در زمینه مواد غذایی، کشاورزی، انواع میوه‌ها و خشکبار، خطاب به هیئت اندونزیایی افزود: تجار اندونزیایی می‌توانند سهم خوبی از این بازار در ایران داشته باشند.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین نشست‌هایی و ایجاد ارتباط تجاری موقعیت خوبی برای توسعه صنعت توریست است، ادامه داد: استان فارس با وجود بیمارستان‌های پیشرفته در زمینه پزشکی نیز فعال بوده و آماده پذیرش بیماران از سایر کشورها است.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن شیراز افزود: یکی از سیاست‌های جدید و برنامه اتاق بازرگانی ایران برای خارج شدن از وضعیت تحریم‌ها ایجاد مراوده اقتصادی با کشورهای دیگر است.

وی با بیان اینکه هیئت‌های تجاری کشورهای دیگر مانند سفیران کشور ایران هستند، گفت: اتاق بازرگانی ایران در جهت رسالت خود برای خارج شدن از تحریم‌ها برای پذیرش هیئت‌های تجاری از کشورهای دیگر اعلام آمادگی کرده است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: فارس ، روابط ، تجاری ، اندونزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.