سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه /

خسارت 80 میلیارد ریالی به باغات دالاهو

مدیر جهاد کشاورزی دالاهو با بیان اینکه برودت هوا به باغات شهرستان دالاهو و مراکز تابعه خسارت زده، گفت: خسارت وارده به محصولات باغی دالاهو بیش از 80 میلیارد ریال برآورد شده است

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

روح‌الله باقری گفت: یازده هزار هکتار از اراضی شهرستان دالاهو بر علیه علف‌های هرز و سن گندم سم‌پاشی شده‌اند.

به گفته وی، این اقدام با اطلاع‌رسانی مراکز خدمات جهاد کشاورزی و حضور کارشناسان مراکز و شرکت‌های خدمات فنی مشاوره‌ای در مزارع گندم و جو صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی دالاهو تصریح کرد: تاکنون پنج هزار و 56 هکتار از اراضی غلات، پنج هزار و 645 هکتار از اراضی گندم و 300 هکتار از اراضی جو علیه آفت گندم سم‌پاشی شده و این عملیات همچنان ادامه دارد.

این مسئول با اشاره به وقوع سرمای بهاره در شهرستان دالاهو، خاطرنشان کرد: با توجه به برودت هوا در تاریخ 11 لغایت 13 فروردین ماه سال‌جاری، باغات سطح شهرستان دالاهو و مراکز تابعه همچون کرندغرب، گهواره و ریجاب دچار سرمازدگی شده‌اند.

باقری اذعان داشت: سطح کل باغات خسارت دیده در شهرستان دالاهو 580 هکتار بوده که شامل گردو، انگور و زیتون است و خسارت وارده به محصولات باغی دالاهو بیش از 80 میلیارد ریال برآورد شده است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی دالاهو، در اثر سرما به 12 هزار هکتار از مزارع گندم در بخش‌های کرندغرب و گهواره خسارت وارد شده که این امر رقم 20 درصدی را نشان می‌دهد/س

برچسب ها: خسارت ، باغات ، دالاهو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.