سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

کلاهبرداران آن سوی فیبرهای نوری منتظرند!

با خرید از سایت‌های معتبر که دارای نماد الکترونیکی هستند از خرید اینترنتی خود لذت ببرید.

  به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، و به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، پلیس فتای اصفهان از شهروندان خواست تا با توجه به توصیه‌های زیر در هنگام خریدهای اینترنتی با خاطری آسوده اقدام به خرید کنید تا در دام صیادان و کلاهبرداران اینترنتی گرفتار نشوند.

از سایت‌های معتبر خرید انجام دهند

در توصیه‌های پلیس فتا آمده است شهروندان از سایت‌های معتبر خرید کنند و یکی از مواردی که می‌تواند نشان دهنده معتبر بودن سایتی باشد، داشتن نماد الکترونیکی است، زیرا هویت این سایت‌ها مشخص بوده و امکان کلاهبرداری برای آن‌ها وجود ندارد.

مراقب سایت‌های فیشینگ باشید

سایت‌های فیشینگ سایت‌هایی هستند که به جهت سرقت اطلاعات بانکی کابران اینترنتی ساخته شده‌اند به این صورت که در آن درگاه بانک شبیه سازی شده که از لحاظ ظاهر کاملا شبیه درگاه اصلی بانک است. تنها راه تشخیص درگاه اصلی پروتکل SSL آن است که ابتدای آدرس اینترنتی با حروف HTTPS شروع می‌شود در حالی که سایت جعلی با حروف HTTP شروع می‌شود.

در خرید لوازم دست دوم از سایت‌ها مراقبت باشید

در بسیاری از سایت‌هایی که اقدام به فروش لوازم دست دوم می‌کنند هیچ کالایی را برای فروشنده ارسال نمی‌شود.

در کافی نت‌ها خرید اینترنتی انجام ندهید

مشاهده شده تعدادی از کافی نت‌داران اقدام به نصب نرم افزارهای جاسوسی Keylogger بر روی سیستم‌های رایانه‌ای می‌کنند و با این روش اطلاعات بانکی کاربران را سرقت و در فرصتی مناسب اقدام به برداشت از حساب آن‌ها می‌کنند.

به سایت‌هایی که تحت عنوان برنده شدن در قرعه کشی قصد فریب شما را دارند اعتماد نکنید. کوکی‌های مرورگر اینترنتی خود را بعد از مدتی پاک کنید و رمز کارت بانکی خود را در بازه زمانی مناسب تغییر دهید.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.