سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

‌بیش از 90 درصد روستاهای فارس واجد طرح هادی است

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس گفت: بیش از 90 درصد کل روستاهای این استان دارای طرح هادی است و امیدواریم این میزان تا قبل از پایان برنامه پنجم توسعه به 100 درصد برسد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سیدعلی‌نقی لقمانی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه 19 فروردین و در آستانه‌ی سالروز تشکیل بنیاد مسکن، در یک کنفرانس خبری افزود: از مجموع 2 هزار و 326 روستای استان فارس، 2 هزار و 131 روستا دارای طرح هادی است و سال گذشته نیز طرح هادی 141 روستا کامل شده است.

وی با بیان اینکه طرح هادی برای 229 روستای باقیمانده نیز آماده شده است، گفت: در موضوع واگذاری زمین به جوانان در روستاها، 3 هزار و 218 قطعه سال 92 واگذار شده که جمع واگذاری‌ها را به 79 هزار و 383 قطعه رسانده است.

لقمانی با اشاره به اینکه صدور اسناد مالکیت یکی از تکالیف بنیاد مسکن است، گفت: سال گذشته 7 هزار و 235 فقره سند منازل روستایی صادر و به مالکان واگذار شد که جمع اسناد مالکیت صادر و واگذار شده را به 220 هزار و 780 فقره رساند.

وی از رشد 10 درصدی خدمات فنی در سال گذشته خبرداد و با بیان اینکه 10 هزار و 330 مورد خدمات فنی در سال 92 ارائه شده است، خاطرنشان کرد: تا سال گذشته در موضوع مسکن روستایی، سالانه 200 هزار واحد در دستور کار بود که سال 92 موفق به آغاز 13 هزار و 510 واحد شدیم و 11 هزار و 872 واحد را به اتمام رساندیم و مابقی واحدها را نیز تا قبل از پایان 6 ماه اول سال جاری تمام خواهیم کرد.

لقمانی در خصوص بهسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی نیز گفت: 128 هزار و 492 واحد در قالب برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه باید مقاوم‌سازی می‌شد که تاکنون 103 هزار و 105 واحد آن به اتمام رسیده و مابقی نیز در دست اقدام است.

وی از تحت پوشش بیمه قرار گرفتن 15 هزار و 124 واحد مسکونی در فارس خبرداد و گفت: سال گذشته بعد از وقوع زلزله در شمبه‌ی بوشهر، کار ساخت 608 واحد مسکونی در این شهر و روستاهای اطراف به بنیاد مسکن فارس سپرده شد‌ که کار به اتمام رسید و منازل ساخته شده به مالکان تحویل داده شد.

لقمانی در خصوص مسکن مهر نیز گفت: کل مسکن مهر واگذار شده به بنیاد مسکن، 28 هزار و 688 واحد بود که تاکنون 22 هزار و 375 واحد آن به اتمام رسیده و کار ساخت 6 هزار و 307 واحد نیز ادامه دارد.

وی مجموع واحدهای مسکونی تعهد بنیاد مسکن فارس را در سال 92 16 هزار و 836 واحد اعلام و خاطرنشان کرد: اعتبار هزینه شده برای این واحدهای مسکونی 250 میلیارد و 720 میلیون تومان بوده و مابقی نیز از سوی مردم تامین و هزینه شده است.

وی اعتبار تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی را نیز 12 میلیارد و 293 میلیون تومان اعلام و خاطرنشان کرد: استفاده از سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف توسعه روستاها مانند ساخت مسکن، زمینه‌ساز سرعت گرفتن مباحث عمرانی و رونق روستاها است.

لقمانی با بیان اینکه پیشنهاد افزایش تسهیلات مسکن روستایی از 12 میلیون به 20 میلیون تومان ارائه شده است، یادآور شد: در سال گذشته 5 روستای هدف گردشگری را در دستور کار داشتیم که علی‌رغم تامین اعتبار مورد نظر، تخصیص اعتبارات کامل نشد، امیدواریم امسال با نگاه بهتری خصوصا در موضوع تخصیص اعتبار، به روستاهای هدف گردشگری شاهد باشیم زیرا این روستاها بسترهای مناسبی در موضوع توسعه‌ی گردشگری است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس همچنین با بیان اینکه از محل حساب 100 امام نیز 772 واحد مسکونی در سطح این استان احداث شده است، گفت: در 21 فروردین ماه، سالروز تشکیل این نهاد به‌دستور حضرت امام(ره) افتتاح و بهره‌برداری از چند طرح هادی روستایی با 2 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار و بهره‌برداری از 300 واحد مسکن شهری در قالب طرح‌های مسکن مهر و سفر مقام معظم رهبری، اهداء اسناد مالکیت روستایی و آغاز عملیات اجرایی یک طرح عمرانی را در دستور کار داریم.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: شیراز ، طرح هادی ، روستایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.