سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازپخش "به رنگ روستا" از شبکه سه سیما

مجموعه مستند "به رنگ روستا "کاری از شبکه سه سیما و محصول سال 91و 92 است و تهیه کنندگی و کارگردانی آن را موسی جابری بر عهده داشته است.

موسی جابری تهیه کننده و کارگردان مجموعه مستند" به رنگ روستا" در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران از بازپخش مجموعه به رنگ روستا در شبکه سه سیما خبر داده و درباره ویژگی‌ها و مضمون کلی آن گفت: با توجه به این که تلویزیون غالبا به طبقه متوسط و بالای جامعه شهری توجه دارد و زبان خاصی را تبلیغ می‌کند، به نظر من لازم است تا بعضی از برنامه‌ها در گروه‌های مختلف برنامه سازی از شبکه‌های گوناگون بی‌منت به سراغ مکان‌ها و مناطقی از کشور بروند که کمتر به آنها توجه صورت گرفته است. مناطقی که سیاسی نیستند، سبک زندگی خاصی دارند و آداب و رسومشان جای کار زیادی دارد تا از این طریق بتوان به بازنمایی اقوام مختلف ایرانی پرداخت.

وی در همین رابطه ادامه داد: به هر حال جامعه ما در برگیرنده اقوام مختلفی همچون ترک، لر، کرد، فارس و .... است و همانطور که در مواقعی مانند انتخابات تصاویری از آن‌ها را شاهد هستیم باید در دیگر مواقع سال هم در رسانه ملی جایگاهی داشته باشند. این مساله انگیزه ما برای رفتن به روستاهای گوناگون بود تا از نحوه زندگی مردم، سبک زندگی آنها، آداب و رسوم و ارزش‌ها و هنجارهایشان آگاه شویم.

در این مسیر نکات مختلفی مورد بررسی قرار گرفت. این که اساسا معنای زندگی برای مردمان آن مناطق چیست، چگونه فرزندانشان را تربیت می‌کنند، چه تولیدات و هنرهایی دارند، جایگاه درس و تحصیل در آنجا چیست و مسائلی مانند این طی این مجموعه بررسی شد.

تهیه کننده "روزگار مردمان دوردست"، "محرم در ایران"،"به روایت تفنگچی‌ها" با اشاره به این که در هر قسمت از این مجموعه مستند 70دقیقه‌ای به 3تا4 منطقه پرداخته می‌شود، افزود: براساس زمانی که در اختیار داشتیم و قابلیت‌های هر منطقه و ویژگی‌های آن به طور معمول در هر قسمت به سه یا چهار منطقه پرداختیم. تنوع موضوعی در این کار زیاد بود، اهمیت جایگاه زن در بین اقوام، روحیه تولیدگری میان آنان، جایگاه سنت‌ها و برای مثال نحوه نقش بندی آن روی ظروف یا صنایع دستی‌شان، مسکن اقوام و ابزارهایی که به آن اقدام به ساختنش می‌کنند همگی از سوژه‌هایی بود که در به رنگ روستا مدنظر داشتیم.

مجموعه مستند به رنگ روستا کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیما و محصول سال 91و92 است و تهیه کنندگی و کارگردانی آن را موسی جابری بر عهده داشته است. بازپخش این مجموعه از روز یکشنبه 17فروردین ماه،‌ هر روز به جز پنجشنبه و جمعه ساعت7بامداد از این شبکه آغاز شده است.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: شبکه ، مستند ، سیما ، کارگردان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
الهه نمک شناس
۱۸:۰۸ ۰۵ تير ۱۳۹۳
با سلام و عرض ادب.جناب آقای جابری به شهر ما بم، که روستاهای زیادی دارد و الان فصل بستن خوشه های خرماست و جلوه های دیگری که شما می توانید مشاهده نمایید، تشریف بیاورید.