سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایشگاه صنایع دستی "ارمغان" در نگارخانه کمال‌الملک نیشابور

نمایشگاه صنایع دستی"ارمغان" آثار بانوی هنرمند نیشابوری بهناز مراتی در نگارخانه کمال‌الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور برپا شد.

 به گزارش حوزه  میراث باشگاه خبرنگاران ؛ حمیدرضا آتشی مسئول نگارخانه کمال‌الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور با اعلام مطلب فوق عنوان داشت: هنرمعرق و قلم‌زنی از هنرهای سنتی ایران محسوب می‌شود که در تاریخ ایران دارای قدمتی کهن می‌باشد و این هنر بیان کننده حالات عاطفی و انعکاس روحی انسان است و توانسته‌اند آثار فاخری را بخصوص در زمینه این هنر ایرانی، اسلامی بوجود آورند که درمعرض دید عموم قرار گرفته است.
 
وی افزود: نمایشگاه صنایع دستی"ارمغان" که مجموعه آثار بانوی هنرمند نیشابوری بهناز مراتی است در آن 50 اثر معرق ساقه گندم، قلم زنی، سوخت نگار، مشبک، معرق چوب و مجسمه‌های خمیری می‌باشد در ابعاد 40*30 تا 120*80 و یک هزار قطعه زیورآلات درمعرض دید عموم علاقمندان قرار گرفته است. 

وی به هدف از برگزاری این نمایشگاه اشاره و خاطر نشان کرد: این نمایشگاه با هدف معرفی این هنرسنتی ایرانی به مردم فرهنگ و هنر دوست نیشابور و دانشجویان، دانش آموزان به خصوص بانوان و نقد و بررسی این آثار صورت گرفته است. 

آتشی تصریح کرد: نمایشگاه صنایع دستی "ارمغان" از 17 الی 22 فروردین 93 از ساعت 9 الی 13 صبح و 17 الی 20 بعدازظهر در نگارخانه کمال‌الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور برای بازدید عموم علاقمندان دایر است. 

انتهای پیام/ 
برچسب ها: ارمغان ، نمایشگاه ، صنایع ، دستی ، کهن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.