سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

بستر استفاده از دانش‌آموختگان ایرانی خارج از کشور فراهم است

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: این دانشگاه زمینه را برای استفاده از دانش‌آموختگان ایرانی مقیم خارج از کشور فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج،رضایی گفت: هفت تا هشت نفر از دانشجویان ایرانی مقیم کشورهای فیلیپین، مالزی و عراق برای ادامه تحصیل به کردستان آمده‌ و در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی کردستان مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود:فراهم‌ آوردن زمینه برای ادامه تحصیل این افراد و جذب آنها با هماهنگی وزارتخانه صورت گرفته و لازم است برای جذب نخبگان علمی، فرهنگی و آموزشی ظرفیت‌ دانشگاه‌های ایران را به آنها بشناسانیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی در این راستا در کردستان وجود دارد اضافه کرد: متاسفانه در راستای شناسایی این ظرفیت‌ها به ایرانیان مقیم خارج از کشور اقدامات چندانی صورت نگرفته است.

رضایی با اشاره به اینکه لازم است برای جذب نخبگان و سرمایه‌گذاران ایرانیان خارج از کشور به آنها انگیزه بدهیم،گفت:هرگونه اقدام و برنامه‌ای در راستای جذب و استفاده از نخبگان و سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور نیازمند فراهم‌سازی زمینه لازم است.

وی افزود: شناسایی توانایی نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور از دیگر برنامه‌هایی است که باید در دستور کار قرار دهیم./س
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.