سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز ناخرسندی چين از اظهارات وزير دفاع آمريکا

یک مقام نظامی چین روز سه شنبه اعلام کرد این کشور از اظهارات چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا در نشست وزرای دفاع کشورهای عضو آسه‌آن و نیز در ژاپن ناخرسند است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، یک مقام نظامی چین روز سه شنبه اعلام کرد این کشور از اظهارات چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا در نشست وزرای دفاع کشورهای عضو آسه‌آن و نیز در ژاپن ناخرسند است.

فان چانگلونگ معاون کمیسیون نظامی مرکزی چین این سخنان را در دیدار با هیگل بیان کرد.
فان خطاب به هیگل در حضور رسانه‌ها اعلام کرد: من صادقانه به شما می‌گویم که اظهارات شما در نشست وزرای دفاع آسه‌آن و در دیدار با سیاستمداران ژاپنی، تند و با یک ژست خاص بود. مردم چین از جمله خود من از چنین اظهاراتی ناخرسند هستند.

هیگل نخستین وزیر دفاع آمریکا است که پس از روی کار آمدن فان، به چین سفر می‌کند.
صبح سه شنبه نیز چانگ وانکوان وزیر دفاع چین با هیگل دیدار کرد.
فان افزود: روابط ارتش با ارتش، بخش مهمی از روابط چین-آمریکا را تشکیل می‌دهد و هدف از سفر شما، رفع مشکلات کوچک بین ارتش‌های ما است.

وی به ویژه با اشاره به اظهارات هیگل در نشست وزرای دفاع کشورهای عضو آسه‌آن در هاوایی و در ژاپن خاطر نشان شد: من توجه خاصی به سفرها و سخنرانی‌های اخیر شما داشتم.
هیگل روز یکشنبه در گفتگو با روزنامه نیکی ژاپن از ایجاد منطقه شناسایی دفاع هوایی چین بر فراز دریای چین شرقی به عنوان اقدامی تحریک‌آمیز و یکجانبه انتقاد و پکن را عامل تشدید تنش‌ها در یکی از حساس‌ترین مناطق از لحاظ ژئوپلتیک، قلمداد کرد.

هفته گذشته، هیگل میزبان گفتگوهایی با وزرای دفاع اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آسه‌آن) در هاوایی بود و در این نشست همچنین مسئله افزایش نگرانیهای آمریکا را در خصوص مناقشات ارضی در دریای چین جنوبی، مطرح کرد.
وزیر دفاع آمریکا در حال دیداری 10 روزه از ژاپن، چین و مغولستان است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، چین ، آمریکا ، وزیر ، دفاع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.