سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود زعفران تقلبی به همراه کاروان‌های زیارتی به کشور

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به ورود زعفران تقلبی به کشور هشدار داد و گفت: این زعفران از کشورهای عربستان و عراق وارد شده و ترکیبات آن از رنگ‌های غیرمجاز و مواد شیمیایی است که به کبد و کلیه صدمه می‌زند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،احمدرضا فرسار، از ورود زعفران تقلبی و غیرمجاز به کشور خبر داد و گفت: ‌این زعفران با نام تجاری صفارالزعفران از کشور عربستان و عراق وارد ایران شده است.

وی به حجاج ایرانی توصیه کرد از خرید این محصول اجتناب کنند، ادامه داد: این زعفران تقلبی، مصنوعی و شیمیایی است و از طریق آشپزهایی که در کاروان‌های حج و زیارت جابجا شده‌اند، وارد کشور شده‌اند به همین دلیل جلسه‌ای را با مدیر کل سازمان حج و زیارت استان تهران برگزار کردیم.

فرسار گفت: این زعفران با استانداردهای رایج کشور ما همخوانی ندارد و مصرف آن با بررسی کارشناسان وزارت بهداشت ممنوع اعلام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: ترکیبات این زعفران از رنگ‌های غیرمجاز است و چون از مواد شمیایی ترکیب شده، به اندام‌های داخلی بدن مانند کبد، کلیه و سیستم گوارش صدمه می‌زند و باعث بیماری‌هایی مانند میگرن، آسم، تومورهای تیروئیدی و بیش فعالی در کودکان می‌شود.

فرسار افزود: سرطانزایی مصرف رنگ‌های غیرمجاز ثابت شده است که البته با توجه به میزان مصرف و مدت زمان آن عوارض، شدت می‌یابد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.