سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان انتقال خون كشور اعلام كرد

اهداي قريب به 50 هزار واحد خون، طی ایام نوروز در سراسر کشور/ تهراني‌ها رتبه اول "اهداي خون" را در كشور كسب كردند

نزدیک به 60 هزار نفر ازمردم ایثارگر در کشورمان طی روزهای آغازین بهار 1393 برای اهدای خون به پایگاههای انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد 48 هزار و 326 نفر موفق به اهدای خون شدند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ به نقل از سازمان انتقال خون ایران طی تعطیلات نوروز در استان تهران بیش از 8 هزار واحد خون اهدا شد و این استان با سهم 17 درصدی خود از کل خونهای اهدایی درایام نوروز، رتبه اول را در این زمینه به دست آورد.

بنابراین گزارش استان خراسان رضوی با 7 درصد از خونهای اهدایی و استان مازندران با کمی فاصله نزدیک به 7 درصد از خون اهدایی کشور را دریافت کرده‌اند که به ترتیب دومین و سومین استان از نظر میزان اهدای خون نسبت به کل کشور بوده‌اند.

این گزارش حاکی است طی دو هفته اول سال جاری نزدیک به 8 درصد بیش از مدت مشابه سال 92 خون اهدا شده است.

بر‌اساس اين گزارش مقایسه آمار اهدای خون طی مدت یاد شده در سال جاری و سال قبل نشان می دهد استان هرمزگان با بیش از 40 درصد افزایش آمار اهدای خون بیشترین رشد آمار اهدا را به خود اختصاص داده است و پس از آن استان گلستان با بیش از 35 درصد افزایش و ایلام با نزدیک به 31 درصد افزایش آمار اهدا نسبت به سال قبل ازسایر استانها پیشی گرفته‌اند.

بررسی گزارشهای آماری همچنین نشان دهنده آمار 54 درصدی اهدای مستمر خون طی مدت یاد شده است.

در این زمینه سمنان با بیش از 68 درصد و کهگیلویه و بویر احمد با 65 درصد و هرمزگان با 64 درصد آمار اهدای مستمر نسبت به کل اهدا کنندگان استان، در رتبه های اول تا سوم اهدای مستمر قرار گرفته  اند.

بنا بر این گزارش اهدای خون بانوان نیز طی مدت یاد شده در کشور به بیش از 3 درصد رسیده است که در این زمینه استان لرستان و خراسان رضوی با بیش از 6 درصد آمار اهدای بانوان رتبه اول و دوم و استان کرمانشاه با کمتر از 6 درصد رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده‌اند.

گفتنی است در طی اين مدت 84 هزار و 500 واحد گلبول قرمز فشرده، پلاکت و پلاسما به مراکز درمانی تحت پوشش ادارات کل انتقال خون کشور ارسال شده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.