سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس بیمارستان بقیه الله عنوان کرد

استفاده بی رویه از "آنتی بیوتیک‌ها" عاملی برای افزایش "عفونتهای بیمارستانی"

رییس بیمارستان بقیه الله گفت: استفاده بی رویه از آنتی بیوتیک عاملی برای افزایش عفونتهای بیمارستانی است که اگر برای استفاده از آنتی بیوتیک ها ، پروتکل داشته باشیم می توانیم عفونتها را کاهش دهیم .

دکتر علیرضا جلالی رئیس بیمارستان بقیه الله در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه عفونت بیمارستانی بحثی است که بسیاری از بیمارستانها در دنیا و ایران گزارش نمی کنند گفت: به طوری که طی چندین سال گذشته که وزارت بهداشت میزان عفونتهای بیمارستانها را می خواست بسیاری از بیمارستانها میزان آن را صفر و یا نیم درصد اعلام کردند. 

وی با اشاره به اینکه اعلام میزان عفونتهای بیمارستانی بیشتر از سوی بیمارستان، نشان دهنده بررسی و کشف آن است تصریح کرد: اعلام میزان کم عفونت بیمارستانی نشان دهنده خطا می باشد. 

رییس بیمارستان بقیه الله ادامه داد: تعداد عفونتهای بیمارستانها در دنیا استانداردهایی دارد که ما نیز تلاش کرده‌ایم که با رعایت موارد لازم میزان عفونتهای بیمارستانی را کاهش دهیم که شستش دست پرسنل، کارکنان، پزشکان و نیز کارهایی برای بیمار که استفاده از مواد ضد عفونی کننده است میزان عفونتها را کاهش دهیم. 

وی با بیان اینکه استفاده از موارد یکبار مصرف و نیز آنتی بیوتیک تراپی به حد کفایت از جمله موارد مهم در این عرصه است یادآور شد: استفاده بی رویه از آنتی بیوتیک عاملی برای افزایش عفونتهای بیمارستانی است که اگر برای استفاده از آنتی بیوتیک‌ها، پروتکل داشته باشیم می توانیم عفونتها را کاهش دهیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.