سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رييس بنياد مسكن انقلاب اسلامي خبر داد:

افزايش 5 برابري بودجه "بنياد مسكن" در سال 93/سقف تسهيلات "مسكن روستايي" افزایش می یابد

تابش گفت: بودجه بنياد مسكن انقلاب اسلامي امسال 5 برابر شده و معاون اول رييس جمهور سقف 18 ميليون توماني براي واحدهاي مسكن روستايي را تصویب كرده که در صورت موافقت بانک مرکزی، افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عليرضا تابش در نشست خبري امروز خود با بيان اينكه بنياد مسكن انقلاب اسلامي مديريت جهادي و گسترده‌اي در دورترين نقاط كشور و روستاها اجرا مي‌كند گفت: اين فعاليت‌ها نيز در سال 93 ادامه پيدا مي‌كند و با توجه به نقش تعيين كننده و حمايتي دولت سال 93 را يك سال استثنايي ارزيابي مي‌كند.
 
***تمامي مطالبات سال گذشته در يافت شد


تابش در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در واحدهاي مسكن مهر در شهرهاي زير 25 هزار نفر مشكلي از لحاظ تأسيسات زيربنايي وجود ندارد و تعداد واحدهايي كه با مشكلات خدمات زيربنايي روبرو هستند به كمتر از 30 هزار واحد مي‌رسد.
 
وي در پاسخ به سوال مبني بر دريافت مطالبات سالهاي گذشته گفت: تمامي اعتبارات بانكي سال گذشته دريافت شد.

وي در ادامه افزود: در عمران روستايي عمده فعاليت‌هاي بنياد مسكن در طرح‌هاي هادي و روستايي است كه در حال حاضر تعداد روستاهاي بالاي 20 خانوار 38 هزار و 131 مورد است كه 5 ميليون و 547 هزار خانوار در آنها زندگي مي‌كند.
 
***پیشرفت 80 در صدی طرحهای هادی روستایی

وي در ادامه اظهار داشت: تاكنون براي 30 هزار و 940 روستا طرح هادي تهيه شده كه تاكنون پيشرفت 80 درصدي داشته است.
 
تابش در ادامه توضيح داد: تعداد روستاهايي كه طرح‌هاي هادي در آنها اجرا شده 13 هزار و 436 روستا است كه پيشرفت 35 درصدي داشته و مبناي طرح‌هاي هادي در اين روستا ساخت و ساز نيز است.
 
رييس بنياد مسكن با بيان اينكه براي طراحي واجراي طرح‌هاي هادي هر ساله از 2 طريق اعتبار تهيه مي‌شود گفت: اعتبارات شامل اعتبارات روستايي و ملي است كه در سال 92 جمع اعتبارات ملي مصوب شده 676 ميليارد تومان بوده است كه اعتبارات تخصيص داده شده تنها 38 درصد بوده است.
 
***بودجه 93 به یک هزار و 300 میلیارد تومان رسید

تابش در ادامه تصريح كرد: به طور كامل در سراسر كشور اعتباراتي كه دولت براي روستاها اختصاص داده است 250 ميليارد تومان بوده است.
 
وي با اشاره به اينكه در سال 93 بودجه‌اي كه در قانون بسته شده 5 برابر دريافتي سال 92 است كه اين رقم 1300 ميليارد تومان مي‌باشد كه افزايش قابل ملاحظه‌اي نسبت به سال گذشته دارد.
 
تابش در ادامه افزود: مقرر شده امسال بودجه اختصاص داده شده به بنياد مسكن را تغيير ندهند و همان بودجه مصوب شده را اختصاص دهند.

***صدور 27 هزار سند واحد مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر
 
رييس بنياد مسكن انقلاب اسلامي با اشاره به اينكه اسناد مالكيت صادر شده 2 ميليون و 700 هزار مورد بوده گفت: در شهرهاي زير 25 هزار نفر صدور اسناد شهري آغاز شده و 27 هزار سند نيز براي واحدهاي مسكوني در شهرهاي زير 25 هزار نفر صادر شده است.
 
وي در خصوص ارائه خدمات فني و طرح‌هاي مطالعاتي و تحقيقاتي گفت: بهسازي بافت‌هاي با ارزش روستايي در 50 روستا اجرا شده و در 68 روستا در حال انجام است.

***وقوع 9 حادثه طبیعی در سال 92
 
تابش با اشاره به اينكه سال 92، 9 سانحه منجر به بازسازي واحدهاي مسكوني روستايي شده است گفت: آتش سوزي در امامزاده ابراهيم و سيل در استان كرمان، فارس و برف و يخبندان در استان‌هاي مازندران و گيلان و زلزله در بوشهر، هرمزگان، مركزي و سيستان و بلوچستان از جمله حوادثي بوده‌اند كه در سال 92 رخ داده است.
 
وي در ادامه افزود: مجموع واحدهايي كه در اين 9 سانحه آسيب ديده‌اند 42 هزار واحد مسكوني بوده‌اند كه تمامي آنها تحت پوشش تأمين اعتبار بوده است.
 
رييس بنياد مسكن انقلاب اسلامي با بيان اينكه براي بازسازي واحدهاي آسيب ديده در اين 9 سانحه 829 ميليارد تومان اعتبار مصوب شد كه تنها 610 ميليارد تومان اعتبار اختصاص داده شد.
 
تابش در ادامه به برنامه‌هاي مسكن روستايي بنياد مسكن اشاره كرد و گفت: بهسازي و بازسازي واحدهاي مسكن روستايي سال 84 آغاز و تا سال 93 نيز ادامه دارد.
 
**بهسازی یک میلیون و 398 هزار واحد مسکونی روستایی طی 10 سال گذشته

وي در ادامه افزود: از سال 84 يك ميليون و 398 هزار واحد مسكوني در روستاها بهسازي شده‌اند و ميزان اعتباراتي كه از طريق بانك‌ها براي اين واحدها جذب شد 12 هزار و 314 ميليارد تومان بوده است.
 
تابش در ادامه يادآور شد: 303 هزار واحد مسكوني روستايي نيز از سال 84 بازسازي شده‌اند.
 
تابش در ادامه اظهار داشت: از 5 ميليون 300 هزار واحد مسكوني كه در كل كشور وجود دارد سهميه بنياد مسكن براي نوسازي آنها سالانه 200 هزار واحد بوده كه در طي دوره 10 ساله طبق قانون مصوب سالانه 200 هزار واحد مسكن روستايي بهسازي و نوسازي شده‌اند.
 
رييس بنياد مسكن انقلاب اسلامي با اشاره به اينكه در سال 93 نوسازي واحدهاي مسكوني روستاهاي آسيب‌پذير جدي‌تر خواهد شد گفت: برنامه ما براي امسال بهسازي‌ روستاهاي آسيب پذير است و طرح‌هاي تحقيقاتي براي نوسازي اين واحدها آغاز شده است.
 
تابش در ادامه به مسكن شهري اشاره كرد و گفت: مسكن شهري در بنياد مسكن شامل دو بخش مسكن مهر و مسكن شهرهاي زير 25 هزار نفر است.

***عقد قرارداد348 هزار واحد مسکن مهر با بانکها
 
وي با اشاره به اينكه 348 هزار واحد مسكن مهر در شهرهاي زير 25 هزار نفر با بانك‌ها براي دريافت تسهيلات، عقد قرارداد كرده‌اند گفت: تمامي فندانسيون واحدهاي مسكن مهر در اين شهرها ريخته شده و از 348 هزار واحد مسكن مهر ساخت 260 هزار واحد به اتمام رسيده و به متقاضيان تحويل داده شده است.
 
تابش در ادامه افزود: ما بقي 348 هزار واحد مسكن مهر پيشرفت فيزيكي 70 درصدي داشته است.
 
رييس بنياد مسكن انقلاب اسلامي با بيان اينكه اعتبارات لازم براي اين 348 هزار واحد 7 هزار و 850 ميليارد تومان بوده است كه تاكنون 6 هزار و 640 ميليارد تومان از بانك‌ها دريافت كرده‌اند.
 
وي در ادامه به مسكن شهري در شهرهاي زير 25 هزار نفر اشاره كرد و گفت: در سال 92 ساخت 4 هزار واحد مسكوني به اتمام رسيده و امسال نيز 15 هزار واحد مسكوني شهري نيمه تمام به اتمام مي‌رسد.
 
***تحویل 12 هزار واحد مسکونی توسط انجمن خیرین مسکن ساز در سال جاری

وي با اشاره به اينكه  ساخت 10 هزار واحد مسكن شهري جديد در اين شهرها امسال آغاز شده است گفت: 8 هزار و 500 واحد مسكن شهري امسال به متقاضيان تحويل داده مي‌شود.
 
رييس بنياد مسكن انقلاب اسلامي در ادامه به مسكن خيرين مسكن ساز اشاره كرد و گفت: در كشور 28 هزار واحد مسكوني توسط خيرين مسكن ساز ساخته شده كه 8 هزار واحد از آنها به اتمام رسيده كه امسال نيز 12 هزار واحد تحويل داده مي‌شود.
 


انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
چرا با وجود اعلام خبرگذاری های رسمی مبنی بر برخوارداری مردم شهرهای کوچک از وام چهل ملیون تومانی بنیاد مسکن وقتی به این اداره در شهرستان بوشهر مراجعه میکنم میگویند که بودجه وام شهری نداریم خواهش میکنم پیگیری کنید مشکلات جوانان
ناشناس
۰۰:۵۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
از شما خواهش می کنم وام بنیاد مسکن شهری را هر چه زودتر آزاد کنید ما ب امید این وام دست ب ساخت گذاشتیم ب خدا خیلی بدهکاریم تورا بخدا کا ری کنید . متشکرم
گارگر
۲۳:۲۳ ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
تورو خدا زودتر بودجه بنیاد مسکن برای سال 93 رو بدید ما تا یه جاهایی از خونه سازیو انجام دادیم هرچی داشتیم فروختیم ولی وضعیت مالی اجازه کار رانمیده توراخدا یه کاری برا ما که امید به این وامها بستیم کنید خدا خیرتون بده
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۴ تير ۱۳۹۳
تورو خدا زودتر بودجه بنیاد مسکن برای سال 93 رو بدید ما تا یه جاهایی از خونه سازیو انجام دادیم اجاره خونه خیلی بالاست حداقل زودتر بودجه بیاد که ما یه چاره ای بکنیم .
بیچاره
۰۸:۴۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۳
پس تکلیف 30 هزار واحدی که با بنیاد قرار داد بستن و کار اجرایشون اغاز شده و انک بهشون وام نمیده چیه ما تمام سرمایمون رو گذاشتیم روی این طرح
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۳
فقط مسکن ها را اصولی بسازند که درپایان ده سال ،سال اولی هاشان نیاز به بازسازی نداشته باشد دوباره