سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

بیشترین مقصد گردشگران در شهر گردشگری سرعین

دبیر ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان اردبیل گفت: در تعطیلات نوروزی امسال شهر گردشگری سرعین بیشترین اسکان مسافران نوروزی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ یحیی نقی‌زاده در دیدار با مسئولان ستاد خدمات سفر سرعین اظهار داشت: در نوروز سال 93 شهرهای اردبیل، سرعین و مشگین‌شهر به ترتیب بیشترین پذیرش مسافر را داشته‌اند.

وی با بیان اینکه مرکز استان به دلیل ورود مسافران نوروزی بیشترین پذیرش را داشته است، گفت: شهر سرعین در ایام تعطیلات نوروز رتبه اول اسکان مسافران استان را به خود اختصاص داد.

نقی‌زاده با اشاره به اینکه شهرستان سرعین صاحب بیشترین مراکز اقامتی استان است، خاطر نشان کرد: این شهرستان به دلیل برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و آبگرم‌های معدنی بخش عمده‌ای از اقامت‌های مسافران و گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: همه ساله شهر توریستی سرعین نخستین گزینه گردشگران وارد شده به استان اردبیل برای اسکان و اقامت بوده است.

دبیر ستاد اجرای خدمات سفر استان از اقامت 259 هزار و 165 مسافر نوروزی در شهر چشمه‌های بهشتی خبر داد.

وی بیان کرد: در طول تعطیلات نوروزی نزدیک به 26 هزار و 940 هزار مسافر در 30 هتل این استان اقامت کردند.

نقی‌زاده میزان اقامت مسافران نوروزی در هتل آپارتمان‌های استان را در حدود 44 هزار و 992 نفر عنوان کرد و ادامه داد: 78 هتل آپارتمان در نوروز 93 آماده خدمت‌رسانی به گردشگران بودند.

وی با بیان اینکه نزدیک به 54 هزار و 705 مسافر نوروزی در 122 مهمان‌پذیر این استان اقامت کردند، گفت: 65 هزار و 65 مسافر نوروزی نیز در منازل استیجاری استان اقامت داشتند.

دبیر ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان شمار اقامت‌کنندگان مسافران نوروزی در کمپ‌های موقت را در حدود 20 هزار و 628 نفر و در کلاس‌های مدارس را 24 هزار و 659 نفر عنوان کرد و افزود: میزان اقامت در سایر مراکز اقامتی اعم از میهمانسراهای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی، سالن‌های ورزشی و... در حدود 12 هزار و 336 نفر گزارش شده است.

وی میزان اقامت به صورت چادرهای مسافرتی در پارک‌ها، حاشیه بلوارها، خیابان‌ها و... را در حدود 9 هزار و 840 نفر در دو هزار و 120 تخته چادر اعلام کرد و یاد ادامه داد: بیش از چهار هزار نفر نیز به دلیل شرایط جوی استان اسکان اضطراری یافتند.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.