سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احضار سفير کره شمالی در آلمان

وزارت امور خارجه آلمان روز دوشنبه سفیر کره شمالی را در اعتراض به تصمیم این کشور برای انجام یک آزمایش هسته ای جدید احضار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگـزاری رویترز؛ اعتراض وزارت امور خارجه آلمان به کره شمالی پس از آن صورت گرفت که این کشور موشک های میان برد خود را آزمایش کرد.
 وزارت خارجه آلمان طی بیانیه ای در این باره اعلام کرد: «با توجه به اعلام تصمیم دولت کره شمالی مبنی بر انجام یک آزمایش هسته ای دیگر، وزارت امور خارجه، ری سی هونگ سفیر این کشور را احضار کرد.»
در ادامه این بیانیه آمده است: «وزارت امور خارجه موکدا از دولت کره شمالی می خواهد تا در راستای کاهش تنش ها و ازسرگیری گفتگوها با هدف حل مساله هسته ای اقدام کند.»
وزارت خارجه آلمان همچنین هشدار داد در صورتی که این آزمایش بر اساس برنامه ریزی های انجام شده محقق شود، واکنش شدیدی را از سوی جامعه بین المللی در پی خواهد داشت.
کره شمالی در تاریخ 26 ماه مارس دو فروند موشک «رودونگ» را شلیک کرد. این اقدام کره شمالی زمانی صورت گرفت که سران کشورهای ژاپن، کره جنوبی و آمریکا در حال مذاکره با هدف محدود کردن تهدید هسته ای کره شمالی بودند.
از آن زمان به بعد، شلیک توپخانه کره شمالی در آب های کره جنوبی و واکنش متقابل کره جنوبی باعث تشدید تنش ها در این منطقه شده است. کره جنوبی همچنین یک فروند موشک بالستیک جدید خود را آزمایش کرد و این موضوع باعث شد پیونگ یانگ تهدید انجام «نوع جدیدی» از آزمایش هسته ای را مطرح کند.
اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در تاریخ 27 ماه مارس، این اقدام کره شمالی را محکوم و آن را نقض قطع نامه های سازمان ملل متحد نامیدند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.