سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

57 درصد پرتاب موفق سه امتیازی ماهان؛

سه امتیازی امجد،‌ تیم سابقش را به دردسر انداخت/ دانشگاه آزاد، تیم خوش شانس پلی آف

تیم بسکتبال ماهان اصفهان در روزی خاص که با درصد بالای پرتابهای راه دور بازیکنان این تیم همراه بود، ذوب آهن اصفهان را شکست داد. دانشگاه آزاد نیز بدون هیچ زحمتی یک برد به دست آورد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم بسکتبال همیاری زنجان در شروع مرحله پلی آف یاد نمایندگان شیراز را در سوپرلیگ زنده کرد و در حالی که چند بازیکن این تیم هم به همراه سرمربی به سالن محل برگزاری بازی رفتند در نهایت وارد زمین نشد تا نتیجه بازی اول این تیم در پلی آف 20 بر صفر به نفع دانشگاه آزاد ثبت شود.

سازمان لیگ بسکتبال که در جلسه هماهنگی مسابقات، نماینده شیراز را به حساب بدقولی های سابق به سوپرلیگ راه نداد، با ورود نماینده زنجان که شرایط مالی مشخصی نداشت و حتی نام تیم نیز در آن زمان مشخص نبود، موافقت کرد و در نهایت زنجانی ها همان حرکتی را انجام دادند که فدراسیون به بهانه آن به نمایندگان شیراز اجازه ورود نداده بود!

هنوز تصمیم سازمان لیگ در مورد سری پلی آف دانشگاه آزاد و همیاری مشخص نیست. در حالی که برخی اعضای دانشگاه آزاد از صعود مستقیم به نیمه نهایی صحبت می کردند، اعضای سازمان لیگ غیبت زنجان در دیدار اول را به دیدارهای بعدی مربوط نمی دانستند و تاکید داشتند در صورت جمع شدن اعضای تیم زنجان، دیدار دوم دو تیم در زمین همیاری برگزار می شود.

سه امتیازی های ذوبی های سابق و برد ماهان

تیم فولاد ماهان اصفهان که در کوارتر اول دیدار مقابل ذوب آهن با نتیجه 22 بر 8 برنده شده بود در کوارترهای بعدی این برتری را حفظ نکرد و تا 5 ثانیه به پایان مسابقه همه چیز با نتیجه 63-63 مساوی پیش می رفت اما پرتاب سه امتیازی محمد امجد در این ثانیه، بازی را با نتیجه 66 بر 63 به نفع ماهان تمام کرد. 

رضا لطفی که با 19 امتیاز و 9 ریباند بهترین بازیکن ذوب آهن در این دیدار بود، می گوید: واقعا روز خاصی برای ماهان بود. 57 درصد پرتاب موفق سه امتیازی در یورولیگ هم کم پیش می آید. ماهانی ها هر چه زدند به گل تبدیل شد اما بسکتبال برد و باخت دارد و مطمئنا کار در بازی بعد تمام نمی شود.

ماهانی ها در این دیدار جابر روزبهانی را به دلیل کشیدگی ACL زانو در اختیار نداشتند و با وجود اسلاوکو در ترکیب ذوب آهن، زیر حلقه دو تیم چندان تناسب نداشت اما در عوض پرتابهای دور ماهان در خانه حریف موفق بود. 

جواد داوری با چهار پرتاب سه امتیازی، در مجموع 19 امتیاز، 7 پاس گل و سه توپربایی داشت.
 
محمد امجد که 3 امتیازی منجر به برد تیم را در ثانیه های آخر ثبت کرد،  12 امتیاز و 6 ریباند داشت و عماد سلمانی دیگر بازیکن سابق ذوب آهن هم مانند داوری و امجد 4 پرتاب سه امتیازی موفق با مجموع 18 امتیاز داشت.

داوری: غیرت مقابل پول پیروز شد!


جواد داوری بازیکن باتجربه فولاد ماهان با تاکید بر اینکه به این نتیجه نباید به چشم برد نگاه کرد و بازی اول برای تیم تعیین کننده نیست، می گوید: این بازی به نوعی تقابل غیرت و پول بود که در نهایت غیرت برنده شد.البته تیم ما هم یک شب استثنایی داشت و توپهای حریف به جز لطفی که امتیازات خوبی آورد به گل تبدیل نشد به تمام اینها مصدومیتهای دو طرف را باید اضافه کرد. 

مهرام بدون صمد در پلی آف


تیم مهرام که در مرحله پلی آف به صمد نیکخواه استراحت داده است با شکست در یک کوارتر و برد سه کوارتر دیگر با نتیجه 83 بر 69 هفت الماس قزوین را برد. 

قزوینی ها نزدیک به 20 تماشاگر با خود به تهران آورده بودند که تا انتها به تشویق این تیم پرداختند اما کمترین اختلاف دو تیم بعد از نتیجه 27 بر 9 در کوارتر اول، 9 امتیاز در کوارتر سوم بود که در ده دقیقه آخر بار دیگر به 20 امتیاز رسید و با نتیجه 83 بر 66 به نفع مهرام تمام شد.

مصطفی هاشمی سرمربی مهرام که در برخورد با خبرنگاران ابتدا با سوالی در مورد شرایط صمد مواجه می شد، تاکید کرد: صمد واقعا به استراحت نیاز داشت و به دستور پزشکان بازی نکرد وگرنه بحث دست کم گرفتن حریف نبود. هفت الماس از داشته هایش خوب استفاده می کند و اگر مقابل این تیم تمرکز نداشته باشید، اعدامتان می کنند.

تغییر میزبان دیدار پتروشیمی و صنایع ماهشهر

هر چند در جلسه هماهنگی پلی آف میزبان دیدارهای اول پلی آف، تیمهای بالاتر جدول معرفی شده بودند، تیم پتروشیمی بندرامام تصمیم گرفت در بازی اول با صنایع ماهشهر به زمین حریف برود. 

پتروشیمی به جز تساوی 19 – 19 در کوارتر اول، در سایر دقایق بازی با اختلاف بالا برنده شد و در نهایت هم با نتیجه 91 بر 59 تیم همشهری خود را برد. گویا تیم ماهشهری با توجه به غیبت محمد کنه یار خارجی حریف، در این دیدار بدون بازیکنان خارجی بازی کرد.

یونس لاله زاده با 26 امتیاز بهترین بازیکن تیم صنایع در این دیدار بود.  
 
 

برچسب ها: دانشگاه ، آزاد ، برد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.