سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت در گفتگوی زنده تلویزیونی:

با اجرای سیاست‌های کلی سلامت، مردم دغدغه‌ای جز بیماری نخواهند داشت

وزیر بهداشت در گفتگوی زنده تلویزیونی ضمن تشکر از رهبر معظم انقلاب برای ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت، اطمینان داد این سیاست‌ها با جدیت پیگیری خواهند شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت برای توضیح در خصوص سیاست‌های کلی سلامت که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ شده اند در گفتگوی زنده تلویزیونی حاضر شد و به برخی سوالات در خصوص این سیاست‌ها پاسخ داد.

دکتر قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که با توجه به سپرده شدن تولیت نظام سلامت و نظام بیمه و خدمات درمانی به وزارت بهداشت،چه برنامه ای برای این محوریت و تولیت دارید؛گفت : ما تمام تلاش خود را برای اجرایی شدن این سیاست ها به کار خواهیم گرفت و از فردا کارگروهی برای پیگیری این سیاست ها تشکیل خواهد شد.

وی افزود : حدود پنجاه ماموریت برای اجرای سیاست‌های کلی سلامت باید انجام بگیرد که هرکدام نیازمند کمک و همکاری مجلس و دولت برای تدوین طراح ها و لوایح مورد نیاز است تا مردم ثمره این تلاش‌ها را در زندگی خود ببینند.

هاشمی گفت: در بسیاری از امور بخش سلامت تعیین تکلیف نشده بود که با ابلاغ این سیاست‌ها دقیقا مشخص شد هر دستگاهی چه ماموریتی دارد و بر این اساس شاید قانون وزارت بهداشت بعد از بیست سال مورد بازنگری قرار بگیرد و با کمک این سند مشکلات حوزه سلامت مرتفع شده و زمینه برای جلب رضایت مردم افزایش می‌یابد.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تاثیر سیاست‌های کلی سلامت در زندگی مردم گفت: در جای جای این سیاست‌ها مردم دیده شدند و ما موظف هستیم با اجرای این سیاست‌ها و ارائه خدمات پایه بهداشتی و درمانی شرایط را به گونه‌ای پیش ببریم که در آینده مردم دغدغه‌ای جز بیماری نداشته باشند.

وی در ادامه افزود: با تجمیع منابع و بیمه‌ها و توجه دولت و مجلس به امر امنیت سلامت غذایی مردم و همینطور تغییر رفتار در زندگی روزمره مردم و مهم‌تر از این موارد، پیوست امر سلامت به تمام طرح‌های تصویب شده دولت و طرح‌های کلان مجلس می‌توان از سلامت مردم به خوبی محافظت کرد.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: من به عنوان یک پزشک و عضوی از جامعه پزشکی می‌گویم که پس از سال‌ها شاهد مترقی‌ترین سیاست ها در حوزه درمان هستیم و امیدواریم این سیاست‌ها با همکاری دولت و مجلس به طور کامل اجرایی شود و در ادامه مردم نیز احساس کنند که دولت و همه کارگزاران نظام به امر سلامت و درمان و بهداشت عمومی اهمیت می‌دهند.

وزیر بهداشت و درمان یادآور شد که پس از اجرای این سیاست‌ها همه افراد بیمار از خدمات پایه بهره‌مند می‌شوند و در صورت نیازمند بودن به خدمات مضاعف بیمه های تجاری و تکمیلی از آن ها پشتیبانی می‌کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: سیاست ، سلامت ، وزیر ، گفتگو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
تناوری شاهپور
۱۱:۳۴ ۱۹ فروردين ۱۳۹۳
انشا الله درعمل ببینیم که مرد دیگر دغدغه نداشته باشند . چراکه از حرف تا عمل فاصله بسیاراست
ناشناس
۰۷:۴۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۳
بعيد است جناب وزير