سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌الله جوادی‌آملی:

خسته شدگان از قتل و غارت دم از حقوق بشر می‌زنند

آیت الله جوادی آملی با بیان این که اگر بخواهیم منادی صلح باشیم، باید عقل و عدل را حاکم کنیم گفت: عاملان جنگ‌های جهانی امروز که از این همه قتل و غارت خسته شده‌اند دم از آزادی و حقوق بشر می‌زنند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "آیت الله جوادی آملی" امروز در جمع اعضای کاروان زائران صلح سوریه اظهارداشت: مشکل بزرگ دنیای امروز عدل و عقل است و باید از خدابخواهیم این دو موهبت را به این جهان ارزانی دارد.
 
وی افزود: وقتی رهبران، عدل و عقل، نداشته باشند هم خود بیراهه می‌روند و هم دیگران را به بیراهه می‌کشانند؛ انسان موجودی جهانی است و هرگز از بین نمی‌رود و به همین جهت باید عقل خویش به خدا بازگردد.
 
آیت الله جوادی آملی بیان کرد: انسان از بین نمی‏رود و تنها جنگ‌طلبان و کفار هستند که مرگ را پایان هستی می‌دانند؛ آنها نمی‌دانند که انسان با مرگ از پوسته خود جدا شده و به جهان ابدی خویش رهنمون می‌شود؛ حقیقت آن است که  اگر مرگ پایان زندگی بود،  انسان می‌توانست بر اساس قدرت خود بر دیگران بتازد.
 
این مرجع تقلید عنوان کرد: ابرقدرت‌های بیرون، بر مردم درون، جنگی ناخواسته‌ را تحمیل می‌کنند، در همین راستا باید گفت که جنگ‌های جهانی اول و دوم بیش از 70 میلیون انسان را از بین برد و امروز که از این همه قتل و غارت خسته شده اند دم از آزادی و حقوق بشر می‌زنند.
 
وی با ذکر این مطلب که این قدرت‌ها فراموش کرده‌اند که خود آنها بودند که این همه انسان را کشتند،  گفت: انسان‌ها در برابر هر کاری که انجام می‌دهند مسئول هستند و باید بدانند که مرگ آنها را به دنیایی که باید در آن پاسخگو باشند خواهد برد، اگر انسان با عملش مرگ را بمیراند دیگر مرگ بر او چیره نخواهد شد.
 
آیت الله جوادی آملی بیان کرد: تحقق و سامان پذیرفتن عدل و صلح در درون انسان از تعدیل غرور و جاه‌طلبی ممکن می‌شود؛ زیرا خودخواهی دشمنی است که هرگز با انسان کنار نمی‌آید و باید سرکوب شود.
 
وی گفت: اگر بخواهیم در همه جا منادی صلح باشیم،  چه سوریه و یا هر کشور دیگری،  باید عقل و عدل را حکام کنیم؛ صلح و عدل و عقل پیام همه انبیای الهی است و تکمیل آن به وسیله دین اسلام صورت گرفته است؛ سخن ابراهیم و موسی و عیسی(ع) توسط اسلام تکمیل و اجرا شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.