سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره مندی بیش از 51 هزار نفر از خدمات فرهنگی جوانان هلال احمری در ایام نوروز

رئیس سازمان جوانان از بهره مندی 261 نفر از خدمات فرهنگی جوانان هلال احمری در ایام نوروز خبر داد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، وحید قبادی دانا درنشست خبری امروز خود در تشریح گزارش عملکرد سازمان جوانان در ایام نوروز گفت: بیست هزار جوان هلال احمری که به صورت داوطلبانه و به دور از نفع شخصی در یک هزار پست ثابت و سیار در مبادی و خروجی شهرها و همچنین اماکن سیاحتی و زیارتی مستقر بودند به 251 هزار و 261 هزار نفر روز خدمات رسانی کردند.

وی در ادامه با اشاره به خدمات فرهنگی ارائه شده بیان داشت: در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی علاوه بر توزیع بروشورها که در‌آن تلفنهای اضطراری و اطلاعات لازم در خصوص خودامدادی و حوادثی که ممکن است مسافران در طول سفر با آن مواجه شوند، اطلاعاتی چون تمهیدات سفر، بیماریهای سفر و دعاهای ضمن سفر به منظور آگاهی بخشی در بسته‌های فرهنگی قرار داشت و توزیع شد.

وی با بیان اینکه سایت سفر سالم در قبل از نوروز راه ا ندازی شد افزود: این سایت اطلاعات لازم در زمینه سفر ایمنی و سلامت را به مسافران ارائه می کند.

قبادی دانا در ادامه گفت: 5 میلیون و 591هزار و 214 خودرو شخصی به پایگاه‌های سازمان جوانان مراجعه کردند و 16 میلیون و 494 مسافر دراین طرح پوشش داده شدند.

رئیس سازمان جوانان با اشاره به تیمهای سیار سحاب اظهار داشت:در محلهایی که خودروها اجازه حرکت نداشتند همچون در بین چادرهای مسافران، دوچرخه سواران هلال احمری با لباسهای فرم به فعالیتهای فرهنگی پرداختند که 536 هزار و نود چهار نفر بهره مند شدند.

وی در ادامه به برپایی چادرهای نماز اشاره و تصریح کرد: در ایام نوروز چادرهایی برای اقامه نماز مسافران برپا شد که 485 هزار و 930 نمازگزار از این چادرها استفاده کردند و در ساعات غیرنماز به فضایی برای آموزشهایی غیر مستقیم به کودکان تبدیل می‌شد که 524 هزار 305 کودک در چادرها آموزشهای مختلف دیدند.

وی افزود:در ایستگاه سلامت نیز 426 هزار 956 نفر از خدماتی چون تست قند خون، فشار خون بهره مند شدند و با ارائه فرمهای از پیش تعیین شده به پایگا‌ه ها وضعیت سلامت مسافرینی که به این پایگاه‌ها مراجعه کردند ثبت ودر اختیار معاونت درمان هلال احمر قرار خواهد گرفت.

قبادی دانا درپایان با اشاره به جشنواره فیلم و عکس بشردوستی خاطر نشان کرد:جشنواره فیلم و عکس بشر دوستی با موضوعاتی چون محیط زیست، نیکوکاری و موضوعات هلال احمری با هدف فرهنگ سازی تا 28 فروردین ماه آماده دریافت آثار افراد 4 تا 27 سال خواهد بود.
شرکت کنندگان می‌توانند با مراجعه به سایت سفر سالم در این جشنواره شرکت کنند./
انتهای پیام/

برچسب ها: خدمات ، توزیع ، بسته
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.