سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

بازسازی دستگاه تولید آسفالت سرد در فارس

هنرجویان هنرستان شهید چمران آباده فارس دستگاه فرانسوی تولید آسفالت سرد را بازسازی کردند .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ این دستگاه بازسازی شده قابلیت مونیتورینگ دارد و نسبت به نمونه خارجی بهینه سازی و هوشمند شده است .

سید رسول احمدی طراح این دستگاه گفت: دستگاه چیپس سیلر ساخته کشور فرانسه مدل 2008 است که 90درصد طراحی و ساخت کلیه قطعات در مدت 4 ماه توسط هنرجویان این هنرستان انجام شده است .

مجید قاسمی مدیر هنرستان شهید چمران آباده گفت: نمونه خارجی این دستگاه با صرف یک میلیارد تومان هزینه وارد کشور شده است که در حال حاضر تنها دو دستگاه در کشور موجود است.

آسفالت سرد در جاده های سرد روستایی و روکش دوم خیابان ها استفاده می شود.

تفاوت آسفالت گرم و سرد در این است که در آسفالت گرم، قیر و شن در کارخانه پخته می شود و به صورت گرم در مکان ریخته شده و با غلطک صاف می شود ولی در آسفالت سرد، قیر مخصوص بدون پخت و به صورت سرد با شن مخلوط شده و توسط ماشین مخصوصی در مکان ریخته می شود و غلطک می شود .

در این روش جدیدکه توسط طراحان دستگاه اجراشده است، قیر و آب و ماده مخصوصی با هم ترکیب شده و در آسفالت استفاده می شود که صرفه جویی زیادی در روند تولید آسفالت دارد .

هنرستان فنی شهید چمران افتخارات دیگری از جمله طراحی و ساخت هرس کن رباتیک و ثبت اختراع آن، طراحی و ساخت انواع رینگ، وسایل آب بندی کننده و ملزومات کمپرسورهای گاز فشار بالا، طراحی و ساخت انواع تریلرها، سم پاش و ادوات کشاورزی را انجام داده است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: بازسازی ، دستگاه ، آسفالت ، سرد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.