سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فاینشنال تایمز :

سطح نفوذ آمریکا در سطح جهانی کاهش یافته است

روزنامه انگلیسی فاینشنال تایمز در مقاله‌ای از کاهش نفوذ آمریکا در سطح جهان خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ روزنامه انگلیسی فاینشنال تایمز در مقاله‌ای به قلم "ادوارد لوس" درباره کاهش نفوذ آمریکا در سطح جهانی سخن گفت و نوشت : این حقیقت همزمان با نزدیک شدن به شکست مذاکرات  صلح اسرائیل- فلسطین در هفته گذشته و پس از تلاشهای بسیار وزیرخارجه آمریکا جان کری در منطقه که بالغ بر 12 دیدار در طی 13 ماه شده بود ، نمایان گشته است.

این روزنامه همچنین گفت : جان کری وزیر امور خارجه آمریکا ، دولت آمریکا را از کاهش نفوذش در منطقه به غیر از هفته گذشته مطلع نگردانده است ؛ و این در حالی بود که اسرائیل آخرین گروه از اسیران را که باید در آزاد می‌ساخت آزاد ننمود.

مقاله نویس این روزنامه سپس می‌نویسد : عربستان نیز کم‌کم شروع به دور شدن از آمریکا نموده است ؛ چراکه احساس می‌کند واشنگتن نقش‌اصلی خود را در منطقه از دست داده است.

در ادامه این مقاله آمده است: نزدیکترین هم‌پیمانان واشنگتن امروز ضعیف گشته اند و سخت است که این مسأله را تغییر داد ؛ "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا ، که زندگی سیاسی خود را با آرمان‌گرایی آغاز نمود ، تبدیل به فردی مصلحت گرا شده است.

همچنین این مقاله افزود: همانطور که انتظار می‌رفت اوباما از سفرش به ژاپن دست خالی بازگشت ؛ همچنانکه پس از دیدارش از بروکسل ، کمی پس از پیوستن کریمه به روسیه ، این اتفاق افتاد.

در پایان این مقاله نیز آمده است: جهان امروز به سوی تشکیل یک نیروی قوی منطقه‌ای رفته است و دشوار می‌شود گفت که رئیس جمهوری که جانشین اوباما می‌شود ، بتواند جلوی گسترش این قدرت منطقه‌ای را بگیرد.


انتهای پیام/
برچسب ها: سطح ، نفوذ ، امریکا ، جهانی ، کاهش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.