سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

صادرات بیش از یک میلیون و ۷۵۵ هزار تن کالا از گمرک اصفهان

مدیر کل گمرک اصفهان گفت: گمرك اصفهان با داشتن پنج گمرک تابعه فعال و۱۳ انبار اختصاصی ،تشریفات صادرات یک میلیون و ۷۵۵ هزار تن و به ارزش یک میلیارد و ۱۲۳میلیون و ۱۷۹هزار دلار انجام داده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۲۶ درصد افزایش و از حیث ارزش ۳۲ درصد کاهش داشته است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان احمدی ونهری اذعان داشت : بخش صنعتي و شيميايي با اختصاص ۹۷% از وزن و ۸۹% از ارزش ، بيشترين سهم را در اين مدت داشته است.

مدیر کل گمرک اصفهان اظهار داشت: ۳۴ هزار تن محصولات كشاورزي و غذايي به ارزش بالغ بر ۶۹ ميليون و ۹۴۳ هزار دلار طي سال ۱۳۹۲ از گمركات استان اصفهان صادر گرديده كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حيث وزن ۵ درصد افزایش و از نظر ارزش ۲۷ درصد رشدداشته است.

اسداله احمدی ونهری گفت: صادرات اداره كل گمرك استان اصفهان در سال ۱۳۹۲ شامل ۷۷۵ نوع كالا به ۷۰ كشور جهان بوده و عراق با وارد کردن ۴۲۶ ميليون و ۴۴۶ هزار دلار كالا از طريق گمرك استان جايگاه اول را به خود اختصاص داده و در مكان دوم افغانستان با وارد كردن ۳۲۸ ميليون و ۶۲ هزار دلار و پاکستان با ۸۹ ميليون و ۹۹۹ هزار دلار در جايگاه سوم قرار دارد .

وی در خصوص مهمترین کالاهای صادراتی از گمرک اصفهان بیان داشت: آهن آلات و فولاد با ۲۶۴ ميليون و ۷۶۶ هزار دلار ، فراوردهای نفتی با ۱۹۹ ميليون و ۲۳۶ هزار دلار و فرش ماشینی و دستباف با ۱۶۵ میلیون و ۶۵۹ هزار دلار عمده ترين اقلام صادراتي گمركات استان اصفهان بوده است

مدیرکل گمرک اصفهان گفت: طی این مدت تشریفات واردات ،۷۵ هزار ۹۰۱ تن کالا به ارزش ۲۷۴ میلیون ۷۶۳ هزار دلار درگمرک اصفهان انجام شده است که این میزان در مقایسه با سال ۹۱ ، از لحاظ وزن ۱۵ درصد کاهش و حیث ارزش ۲ درصد افزایش داشته است 

وي در ادامه اذعان داشت: عمده ترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان ماشین آلات صنعتی و برقی به ارزش ۱۲۰ میلیون دلار ، مواد پلاستیکی به ارزش ۲۰ میلیون دلار و محصولات سرامیکی به ارزش ۱۹ میلیون دلار بوده است .

وی در خصوص کشور های صادر کننده کالا به گمرک اصفهان بیان داشت: عمده ترین کشور صادر کننده کالا در سال ۱۳۹۲ به مقصد گمرک اصفهان، آلمان با ۵۳ میلیون دلار ،چین با ۴۸ میلیون دلار و امارات با ۴۰ میلیون دلار بوده اند.

اسداله احمدی ونهری در خصوص درآمد عمومی گمرک اصفهان بیان داشت : در سال ۹۲ گمرکات استان اصفهان با داشتن ۱۳۶ کارمند، بالغ بر ۸۷۷ میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال در آمد کسب و به خزانه واریز نموده است که این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۶۰ درصد افزایش داشته است .

همچنین تعداد اظهارنامه های هفتگانه گمرکات استان طی این مدت ۳۶ هزار و ۸۴۹ فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ در صد افزایش داشته است.

وی در خصوص امور مسافری گفت: گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت به صورت ۲۴ ساعته ، طی سال ۱۳۹۲ تشریفات امور مسافری بالغ بر ۴۰۱ هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داده است .

مدیر کل گمرک اصفهان در خصوص مبارزه با قاچاق کالا اظهار داشت : درسال گذشته ۱۲۶۹ فقره پرونده مظنون به قاچاق با ارزش ۲۰۳ ميليارد و ۲۹۱ ميليون ريال در واحد قضايي گمرك اصفهان تشكيل گرديده است كه از حيث تعداد ۱۵% افزایش و از نظر ارزش ۲۱% کاهش را نسبت به سال گذشته داشته است

وي  در ادامه اذعان داشت: نمایندگان این گمرک در دو گلوگاه شهید شرافت نایین و شهید امامی شهرضا به منظور نظارت بیشتر و تسریع در امر رسیدگی پرونده متشکله مستقر می باشند/س.


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.