سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به دنبال کاهش مصرف؛

شهروندان ژاپني به "افزايش ماليات" در این کشور اعتراض کردند

افزايش ماليات بر مصرف، اعتراض شهروندان ژاپني را برانگيخته و باعث کاهش مصرف مردم اين کشور شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از يورونيوز، جمعيت ژاپن با سرعت زيادي در حال پير شدن است و از همين رو دولت اين کشور هر سال بودجه بيشتري صرف پرداخت بيمه اجتماعي و بازنشستگي مي‌کند.

بر هین اساس، اختصاص بودجه بيشتر به بيمه‌هاي اجتماعي و خدمات درماني و نظام بازنشستگي، بدهی‌هاي عمومي دولت ژاپن را افزايش داده است.

بدهي‌هاي عمومي دولت ژاپن که ميزان آن اکنون به رقم سرسام آوري رسيده، دولت اين کشور را مجبور کرده است ماليات بر مصرف را افزايش دهد.

ماليات بر مصرف در ژاپن از چند سال پيش تاکنون براي نخستين بار است که افزايش می يابد و همين امر باعث اعتراض مردم شده است .

هدف دولت ژاپن در افزايش ماليات بر مصرف، هميشگي کردن نظام بيمه اجتماعي کشور است که در خطر ورشکستگي است.

با توجه به اينکه مردم با افزايش اين نوع ماليات از سال‌هاي گذشته تاکنون موافق نبودند و همواره به آن اعتراض داشتند هيچ کدام از 10 نخست وزير گذشته ژاپن جرات افزايش آن را نداشتند، اما "شينزو آبه" اين کار را انجام داد.

دولت آبه با اين کار خود بايد منتظر کاهش ميزان مصرف و به تبع آن کاهش رشد اقتصادي در ژاپن باشد و براي اينکه اين کار رشد اقتصادي کشور را کاهش ندهد، بايد به فکر تدابير ديگري براي جبران آن باشد.

اقدامات ديگر دولت نيز مستلزم افزايش بدهي‌هاي عمومي ژاپن خواهد شد، که رقم آن اکنون به دو برابر کل توليد ناخالص داخلي اين کشور در سال رسيده است. اين در حالي است که هزينه‌هاي اجتماعي و عمومي نيز همواره به دليل پير شدن ميانگين سني مردم اين کشور در حال افزايش است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ژاپن ، مالیات ، افزایش ، بدهی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.