سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

مدیریت جهادی و عزم ملی برای تقویت زیرساخت های جاده های ارتباطی

کاهش خسارات جانی، جرحی و مالی ناشی از تصادفات جاده ای نیازمند تلاش مسوولان در تقویت زیرساخت های جاده ای و مشارکت مردم به ویژه رانندگان در رعات قوانین رانندگی است.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج داشتن جاده های دو بانده، دقت رانندگان و ترمیم نقاط حادثه خیز از زیرساخت های کم شدن خسارت های سوانح رانندگی است.
هر ساله تعداد زیادی از هموطنان در جاده های مواصلاتی کشور جان خود را از دست می دهند و تعداد زیادی نیز مصدوم و شاید برای تمام عمر معلول می شوند.
با توجه به خسارت های قابل توجه حوادث جاده ای به ویژه به بخش درمان و بیمه به نظر می رسد، مدیریت جهادی و عزم ملی برای تقویت زیرساخت های جاده های ارتباطی از سویی و نهادینه شدن فرهنگ دقت و احتیاط در رانندگی به جای شتاب زدگی در این میان می تواند اثر گذار باشد.
استان کهگیلویه و بویراحمد با وجودی که کریدور اصلی ارتباطی مرکز به جنوب کشور و یکی از شاهراه های حیانی ایران اسلامی از آن می گذرد از نظر داشتن زیرساخت های جاده های ارتباطی نظیر بزرگراه ها و جاده های دوبانده دارای کمبودهای اساسی است که توجه دولتمردان نظام جمهوری اسلامی ایران را می طلبد.
وجود منابع عظیم نفتی از یکسو و نبود زیرساخت های ارتباطی از سوی دیگر هر انسان منصفی را به تامل وا می دارد .
مشاور مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: توسعه جاده های دوبانده در این استان ضرورتی انکارناپذیراست.
حسین خان پایه با اشاره به افزایش تصادفات منجر به فوت شش در صدی در صحنه تصادف و 26 در صدی بر اساس گزارشات پزشک قانونی کهگیلویه و بویراحمد افزود: توسعه جاده ها دوبانده نقش مهمی در کاهش حوادث جانی و مالی ناشی از رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد دارد.
وی با اشاره به وجود یک هزار و 500 کیلومتر جاده اصلی و فرعی در این استان تصریح کرد: تنها 70 کیلومتر راه دوبانده در ورودی شهرستان های گچساران و یاسوج وجود دارد.
مشاور مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان نقطه اتصال استان های مرکز ایران به استان های جنوبی نقش مهمی در حمل و نقل جاده ای کشور دارد.
خان پایه با اشاره به این نکته که نقش راه ها به عنوان یکی از مهمترین شاخص های توسعه در منطقه ابراز امیدواری کرد: با تکمیل چند طرح بزرگ عمرانی کهگیلویه و بویراحمد به ویژه چهاربانده کردن محور گچساران به بابا میدان در آینده نزدیک بتوان شاهد تحولی عظیم در راه های این استان بود.
وی با بیان این که 50 در صد از اعتبارات بخش های زیرسازی این استان در بخش های راه و مسکن اختصاص و هزینه می شودگفت: ادغام دو وزارت خانه عریض و طویل راه و شهرسازی و مسکن ناهمگونی داخلی و کمبود اعتبار ،مدیریت این بخش را با مشکلات زیادی روبه رو کرده است.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش 20 درصدی میزان خسارات فوتی تصادفات رانندگی نوروز امسال نسبت به سال گذشته در این استان خبر داد.
سیاهپور پرخطرترین جاده های مواصلاتی این استان را جاده گچساران -باشت اعلام کرد و افزود:36 درصد مجموع حوادث رانندگی نوروز امسال در این محور رخ داده است.

وی بیان کرد: محورهای ارتباطی یاسوج به بابامیدان و یاسوج به اصفهان با 19 درصد تصادف از سایر جاده های خطرآفرین کهگیلویه و بویراحمد در این مدت بوده است.
وی ابراز کرد: تخلفات رانندگی انحراف به چپ و عدم توانانیی کنترل خودرو به دلیل سرعت غیرمجاز مهمترین عوامل سوانح رانندگی در این استان است.
وی خودروهای سواری را عامل 82 در صد از حوادث رانندگی در این استان ذکر کرد./س
برچسب ها: جاده ، تصادف ، مشارکت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.