سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

مبارزه با آفات در مزارع استان زنجان

تلاش‌ها برای از بین بردن کانون‌های فعالیت آفت‌ها از جمله ملخ مراکشی در سطح مزارع استان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان،با بیان اینکه بارش برف و برودت هوا در روزهای گذشته به بیش از 70 هزار هکتار از باغات استان زنجان خسارت وارد کرد آفات به خصوص آفت ملخ مراکشی را از دیگر عوامل آسیب به باغات استان عنوان کرد .

کرامتی به اقدامات انجام شده برای مقابله با آفت‌هایی مانند ملخ مراکشی اشاره و افزود: مبارزه با این آفت از 25 اسفند سال گذشته آغاز شده است.

وی با بیان اینکه ردیابی و سمپاشی آفتی مانند ملخ مراکشی در دستور کار کارشناسان قرار گرفته است، ادامه داد : بیش از 78 هزار هکتار از کانونهای ملخ در این شهرستان سم پاشی شده اند.

این مسئول به نامه ارسال شده در زمستان سال گذشته توسط استانداران چهار استان زنجان، قزوین، گیلان و گلستان به تهران در مورد فعال بودن کانون‌هایی آفت ملخ مراکشی اشاره و تاکید کرد: برای مبارزه با این آفت‌ها همکاری آحاد مردم به خصوص کشاورزان لازم است.

کرامتی با بیان اینکه کانون‌های آفت‌هایی مانند مگس زیتون در اثر سرمای هفته گذشته از بین رفته است، انتظار این بود که آفت‌هایی مانند ملخ مراکشی هم از بین برود ولی متاسفانه سرما چندان بر این آفت تاثیری نداشته است.

وی همچنین به آفت سن گندم نیز اشاره و خاطر نشان کرد : تعداد اکیپ‌های فعال در زمینه شناسایی کانون‌ آفت سن 85 اکیپ است/س .

برچسب ها: مبارزه ، آفات ، مزارع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.