سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شعار روز جهانی بهداشت؛ مراقب ناقلین باشید، موجودات کوچک خطرات بزرگ

روز جهانی بهداشت هرساله در تاریخ 7 آوریل مصادف با 18 فروردین به مناسبت سالگرد تاسیس سازمان بهداشت جهانی در سال 1948 جشن گرفته می شود .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛از سوی این سازمان هر سال یک عنوان که بیانگر بر جسته ترین اولویت در عرصه بهداشت عمومی می باشد ؛ انتخاب می شود. این روز فرصتی را برای افراد جامعه جهت مشارکت در فعالیت هایی که منجر به بهبود سلامت می شود فراهم می سازد.
اما موضوع امسال روز جهانی بهداشت بیماری های منتقله از راه ناقلین است .
ناقلین که شامل پشه ها، ساس ها ، کنه ها و...هستند، می توانند یک بیماری را از فردی به فرد دیگر و از جایی به جای دیگر منتقل کنند. آنها می توانند سلامت افراد را در خانه و در زمان سفر در معرض خطر قرار دهند. مبارزه جهانی در روز جهانی بهداشت سال 2014 ، برروی برخی از ناقلین اصلی و بیماری هایی که آنها ایجاد می کنند متمرکز است.
ناقلین ارگانیسیم هایی هستند که پاتوژن ها و انگل ها را از یک فرد ( یا حیوان ) آلوده به دیگران منتقل می نمایند. باعث بیماری های جدی در جمعیت های انسانی می شوند. بیماری های منتقله از ناقلین(Vector-borne diseases )، بیماری های هستند که به وسیله این پاتوژن ها و انگل ها در جمعیت های انسانی ایجاد می شوند. آنها اغلب در مناطق گرمسیری و مکان هایی که دسترسی به سیستم های بهداشتی و آب آشامیدنی سالم مشکل است ، یافت می شوند.
برچسب ها: شعار ، بهداشت ، ناقلین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.