سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

این وسایل هوشمند گرانقیمت را از خود دور کنید

برخی از وسایل هوشمند می‌توانند یک عامل جدی برای آسیب رساندن به سلامت بدن افراد باشند و باید از استفاده بیش از حد از آن‌ها خودداری نمود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، پزشکان هشدار می‌دهند استفاده از انواع IPAD‌ها، گوشی‌های هوشمند و رایانه‌ها یکی از مشکلات اصلی از دست رفتن سلامتی در افراد است. 

گفتنی است، ۷۹ درصد از بزرگسالان اعلام کرده‌اند که قبل از خواب حتما با وسایل هوشمند و یا رایانه خود کار می‌نمایند و در معرض نور آبی متساعد شده از این وسایل قرار می‌گیرند. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، ‌نور آبی متساعد شده از این وسایل سبب بی‌خوابی شبانه در افراد و کاهش میزان ساعت خواب آن‌ها می‌شود. 

پزشکان هشدار می‌دهند، افراد بزرگسال باید در حدود ۷ الی ۸ ساعت در شب برای حفظ سلامتی بدن خود استراحت نمایند. 

کار‌شناسان هشدار می‌دهند، افراد ۲ ساعت قبل از خواب از استفاده از این نوع وسایل اجتناب نمایند تا سطح هورمون‌های بدن آن‌ها در وضعیت تعادل قرار گیرد. 

بی‌خوابی شبانه سبب ابتلا به مشکلاتی مانند سرطان، اضافه وزن و دیابت در افراد می‌گردد. 

پزشکان به افراد برای به دست آوردن یک خواب راحت توصیه می‌کنند از مواد غذایی مانند موز استفاده نمایند که سبب آرام‌بخشی عضلات می‌شود. 

پزشکان استفاده از وسایل هوشمند را به ویژه یک عامل خطرناک برای رشد نوجوانان معرفی می‌کنند، زیرا ترشح هورمون رشد در طول شب صورت می‌گیرد و نوجوانان برای رشد به خواب کافی احتیاج دارند.



انتهای پیام/
برچسب ها: هوشمند ، خواب ، سلامت ، هورمون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.