سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهار را با مصرف غذاهای خاص لذت بخش کنید

بهترین زمان شروع پاکسازی بهاره در زمان آغاز بهار طبی، یعنی روزهای پایانی زمستان و روزهای نخست فروردین ماه است.

ناصر رضایی‌پور، دستیار دکترای تخصصی طب سنتی ایران، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: رعایت برخی نکات ساده می‌تواند تا حدود زیادی سبب پیشگیری از عوارضی در فصل بهار شود که به دلیل انباشته شدن مواد زائد در فصل زمستان به سبب پرخوری و کم حرکتی ایجاد شده است. 

وی افزود: پاکسازی بدن به ویژه با قی کردن یا استفاده از مسهل‌ها و ملین‌ها مفید است و بهترین زمان شروع پاکسازی بهاره در زمان آغاز بهار طبی، یعنی روزهای پایانی زمستان و روزهای نخست فروردین ماه است که آب و هوا بهاری می‌شود و اندام‌های هدف در پاکسازی بهاره، کبد، کلیه‌ها و روده‌ها هستند. 

این دستیار دکترای تخصصی طب سنتی ایران افزود: افرادی که به هیچ یک از شیوه‌های پاکسازی اخلاط و سموم بدن عادت ندارند، باید دقت کنند که در فصل بهار، مقدار غذایشان را نسبت به فصل‌های دیگر کمتر کنند تا مواد زائد و سموم کمتری در بدنشان انباشته شود. 

وی در ادامه اظهار داشت: در متون طب ایرانی از غذاهایی مانند آش‌های ساده، بورانی اسفناج، ‌بورانی شبدر و یونجه، کاهو سکنجبین، سمنو، آش شبدر و قره‌قروت، به عنوان بهترین و سبک‌ترین غذاهای ایرانی برای فصل بهار نام برده شده که انرژی و ویتامین زیاد و از طرفی خاصیت غذایی کمتری دارند. 

دکتر رضایی‌پور با بیان اینکه مصرف این غذا‌ها موجب پاکسازی خون و تقویت اعصاب و قوای بدن می‌شود، گفت: در طب ایرانی، مصرف حبوباتی مانند ماش، نخودفرنگی و جو نیز توصیه شده است و همچنین بهتر است در این فصل گاهی به جای آب، عرق کاسنی یا عرق شاهتره نوشیده شود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.