سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایندگان کنگره ملی لیبی:

در صورتی که رئیس پارلمان استعفا ندهد، عزل می‌شود

گروهی از نمایندگان لیبیایی خواستار کناره‌گیری رئیس پارلمان لیبی شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری رویترز ، 30 نماینده کنگره ملی لیبی ( پارلمان این کشور) خواستار استعفای "ابوسهمین نوری" از ریاست پارلمان این کشور به سبب انتشار یک  نواری ویدیویی شدند ،که در آن وی از سوی فردی نامعلوم درباره آمدن 2 زن به منزل وی ، مورد بازجویی قرار می‌گیرد ، و اعلام کرده‌اند که در غیر اینصورت وی را عزل خواهند کرد.

یکی از نمایندگان کنگره ملی لیبی در نشست مطبوعاتی که از تلویزیون پخش می‌گردید گفت : "ابو سهمین" اعتماد ملت لیبی را از دست داده است و درباره این دیدار دروغ گفته است. وی گفت : اگر وی خود استعفا ندهد ، عزل خواهد شد و کرسی خود را در پارلمان نیز از دست خواهد داد.

وی همچنین گفت : ابوسهمین همچنین با تهدید افراد مسلحی که بنادر شرق لیبی را با حمله نظامی اشغال نموده‌اند ، پا را از وظایف خودش فراتر نهاده است.

همچنین دو نماینده کنگره لیبی در گفتگو با رویترز طرح عزل ابوسهمین را توسط 30 تن از نمایندگان تأیید نموده‌اند.

درهمین راستا دربیانیه 30 نماینده لیبیایی آمده است : مشاهده رئیس پارلمان لیبی در دستان این افراد ناشناس و بدون مجوز قضایی ،باعث می‌گردد تمامی رفتارها و تصمیمات وی را در جایگاه شک و تردید قرار دهد خطری برای حاکمیت کشور و منافع عالی آن است.

این بیانیه همچنین از اشاره ابوسهمین به اسرائیل در اجلاس سران عرب در کویت ، با اسم بردن از "دولت اسرائیل" انتقاد کرده و آن را اعترافی ضمنی به مشروعیت اشغالگری اسرائیل نسبت به سرزمین‌های فلسطین به شمار آورده است.

شایان ذکر است که مقامات لیبیایی در اواخر ماه گذشته تحقیقاتی را به سبب انتشار نواری ویدیویی که در سطح گسترده در اینترنت پخش گردید و در آن ابوسهمین رئیس پارلمان این کشور خشمناک است و از سوی فردی نامعلوم به سبب دیدار دو زن از خانه‌اش شبانگاه مورد بازجوئی قرار می‌گیرد؛ آغاز نمودند.


انتهای پیام/
برچسب ها: رئیس ، پارلمان ، استعفا ، عزل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.