سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت وزير امور خارجه رژيم صهيونيستی از برگزاری انتخابات پيش از موعد

آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، روز یکشنبه با رد اجرای توافقنامه ای که در ماه ژوئیه این رژیم صهیونیستی زیر نظر آمریکا برای از سرگیری مذاکرات صلح با فلسطینی ها امضا کرده است ، از برگزاری انتخابات پیش از موعد حمایت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ رسانه های اسرائیلی روز یکشنبه اعلام کردند رهبر حزب ملی گرای تندرو « اسرائیل بیتنا » در کنفرانسی مطبوعاتی در نیویورک گفت در صورت مذاکره که به افزایش آخرین گروه زندانیان فلسطینی که پیش بینی شده بود آزاد شوند، منجر می شود، دولت اسرائیل سه گزینه پیش رو دارد: آزادی زندانیان حتی در صورتی که فلسطینی ها به وعده ای که داده اند، عمل نکنند، تشکیل یک ائتلاف دولتی جدید، یا برگزاری انتخابات. ما این گزینه آخری را ترجیح می دهیم.
بر اساس توافقنامه ای که در ماه ژوئیه زیر نظر جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا میان اسرائیل و فلسطینی ها امضا شد، فلسطینی ها پذیرفتند در مدت نه ماهی که به مذاکرات می پردازند، در قبال آزادی چهار گروه از زندانیان فلسطینی که پیش از سال 1993 زندانی شده اند، هر گونه اقدامی را برای عضویت در سازمان ها و معاهدات بین المللی به حال تعلیق درآورند.
اما بیست و نهم مارس اسرائیل از آزاد کردن گروه چهارم زندانیان فلسطینی ها که آزادی آنها پیش بینی شده بود، و در میان آنها زندانیان عرب اسرائیلی نیز وجود داشتند، خود داری کرد. تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در پاسخ به این اقدام اسرائیل، عضویت در 15 توافقنامه و معاهده بین المللی را خواستار شد.
دنی دانون، معاون وزیر دفاع اسرائیل از حزب لیکود، حزب راست ملی گرای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل تهدید کرده است در صورتی که نام این اعراب اسرائیلی در میان فهرست زندانیانی که قرار است، آزاد شوند، گنجانده شود، فورا استعفا خواهد کرد.
 کانون یهود، یک حزب ملی گرای مذهبی طرفدار شهرک سازی ها نیز تهدید می کند در صورت آزاد شدن اعراب اسرائیلی یا افزایش فلسطینی ها شرق بیت المقدس، دولت را کنار ترک خواهد کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.