سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف سومین پهپاد جاسوسی در کره جنوبی

مقامات کره جنوبی از کشف لاشه یک پهپاد سقوط کرده در مناطق کوهستانی در نزدیکی شهر "سامچئوک" در 290 کیلومتری سئول خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری فرانس پرس ؛ مقامات کره جنوبی از کشف لاشه سومین پهپاد سقوط کرده در این کشور که احتمال می‌رود پهپاد جاسوسی کره شمالی باشد خبر داده‌اند.

رسانه‌های محلی اعلام کرده‌اند که ساکنان ، پهپادی را در منطقه‌ای کوهستانی در نزدیکی شهر "سامچئوک" در 290 کیلومتری سئول یافته‌اند و اعلام کرده‌اند که شکل و اندازه آن دقیقا با دو پهپاد دیگر که پیش از این به آن دست یافته بودند تطابق دارد.

دولت کره جنوبی پیش از این اعلام کرده بود که پهپادهایی را که کره‌شمالی می‌سازد قادر هستند که اهدافی را که در سرزمینهای کره جنوبی می‌باشد ، هدف قرار دهند.

در بیانیه دولت آمده است : اولین بار این پهپادها در ارتش کره شمالی در هنگام مانورهای سال گذشته ارتش این کشور بکار رفته بوده است و این پهپادها می‌توانند به میزان 800 کیلومتر را طی نمایند تا هدف‌های اصلی از نیروهای مسلح کره جنوبی مورد هدف قرار دهند.

همچنین وزیر دفاع کره جنوبی "کیم کوان جین" نیز گفته است :  پیونگ یانگ قادر است تا پهپادهای پیشرفته‌تری را تولید نماید.

شایان ذکر است که لاشه دو پهپاد دیگر در نزدیکی شهر مرزی "پاجو" ودر جزیره "بکریونگ" در نزدیکی خط مرزی شمالی آبی در دریای زرد در پایان ماه مارس گذشته و اوائل آوریل پیدا شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سئول ، کره ، جنوبی ، شمالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.