سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"دبکا فایل" در آستانه نشست وین گزارش داد:

روسیه با حمایت گسترده از ایران در مذاکرات آتی غرب را غافلگیر خواهد کرد

سایت صهیونیستی "دبکافایل" در مطلبی در آستانه نشست وین نوشت: مسکو در مذاکرات هسته‌ای از ایران حمایت گسترده‌ای خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه صهیونیستی دبکافایل نوشت: در حالیکه شش قدرت جهان و ایران خود را برای سومین دور مذاکرات هسته ای در وین آماده می کنند، "دبکافایل" نوشت: روسیه در مذاکرات هسته ای آوریل میان ایران و پنج به علاوه یک ، قصد دارد به علت تنش بر سر اوکراین، با حمایت از ایران غرب را غافلگیر کند. 

این پایگاه افزود: همچنین به نظر می‌رسد مسکو نیز در تهدید خود برای حمایت از ایران در اقدامی تلافی جویانه علیه مجازاتهای غرب پس از الحاق کریمه جدی است. چهارشنبه گذشته در جلسه ای غیرعلنی علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی هسته ای ایران گفت: ما نوزده هزار سانتریفوژ داریم که نه هزار آنها کار می کنند. بنابراین توصیه ما این نیست که درباره تعداد سانتریفوژها بحث کنیم بلکه توصیه ما این است که درباره قدرت جداسازی سانتریفوژها بحث شود. او توضیح داد که انواع مختلف سانتریفوژ با بهره وری مختلف وجود دارد. 

دبکافایل نوشت: مذاکرات وین همچنین فرصتی را فراهم می آورد تا مسکو، برای اولین بار پس از وضع تحریمهای غرب علیه روسیه بر سر بحران اوکراین و قطع روابط ناتو با روسیه، بر سر مسئله ایران رو در روی غرب قرار گیرد. "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر خارجه روسیه که معمار سیاست خارجی روسیه درباره هر دو موضوع است، هفته گذشته تلویحا هشدارهایی درباره مقابله به مثل روسیه درباره تحریمها داد. او گفت روسیه دوست ندارد از مذاکرات (هسته ای) به عنوان عنصر بازی با غرب استفاده کند. اما اگر روسیه احساس کند مجبور است، اقدامات تلافی‌جویانه اتخاذ خواهد کرد.

این پایگاه صهیونیستی ادامه داد: منابعی در مسکو و تهران هم گزارش دادند دو دولت که هر دو هدف تحریمهای غرب هستند، به عقد قرارداد بزرگی برای تبادل نفت در برابر کالا نزدیک شده اند. براساس این توافق قرار است ایران در برابر فروش روزانه پانصد هزار بشکه نفت به روسیه از این کشور کالا بخرد. اگر این قرارداد نهایی و اجرا شود می تواند به میزان قابل توجهی رژیم تحریمها را علیه ایران از جمله تحریمهای نفتی از بین ببرد. 

صالحی درباره راکتور آب سنگین پولوتونیوم اراک که در دست ساخت است، گفت در شرایط عادی ما برای پیشبرد این طرح به دو تا سه سال وقت نیاز داشتیم.

صالحی با اشاره به حرفهای اوباما در نوامبر گذشته که گفت ایران قبول کرده است طرح راکتور اراک را متوقف کند گفت راکتور اراک هرگز عملیات نشده بود که حالا متوقف شود.

صالحی همچنین خاطر نشان کرد توقف عملیات آب سنگین اراک در توافقنامه موقتی نیامده است. او گفت غرب افکار عمومی را تحت کنترل دارد تا مردم را متقاعد کند که طرح راکتور اراک باید متوقف شود.

صالحی گفت هم اکنون ما دنبال نصب تاسیسات و تجهیزات بازفراوری نیستیم (که برای تولید اورانیوم با غلظت بالاتر یا پولوتونیوم استفاده می شود). البته این بدان معنا نیست که ما برای همیشه از این حق بگذریم.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.