سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واشنگتن تایمز :

وزارت خارجه آمریکا در طی 6 سال ، 6 میلیارد به هدر داده است

روزنامه واشنگتن تایمز در گزارشی روز گذشته اعلام کرد : وزارت خارجه آمریکا 6 میلیارد دلار را طی 6 سال خصوصا در زمان تصدی هیلاری کلینتون به هدر داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه واشنگتن تایمز در گزارشی اعلام کرد که : وزارت خارجه آمریکا 6 میلیارد دلار را با بستن قراردادهای نامناسب در خلال 6 سال گذشته و خصوصا در زمان تصدی وزیر خارجه سابق هیلاری کلینتون به هدر داده است.

این روزنامه می‌نویسد : طبق گزارش بازرس کل ایالات متحده به هدر دادن 6 میلیارد دلار سبب مشکلات زیادی خواهد شد و نشان از نبود نظارت داخلی بر قراردادهای وزارت خارجه دارد ؛ و این علاوه بر آنست که ممکن است خود این وزارتخانه نیز با ضررهای مالی بسیاری مواجه گردد.

این گزارش می‌افزاید : گزارشاتی که درباره قراردادهایی که وزرات خارجه آمریکا   که به میزان 6 میلیارد دلار به امضا رسیده متمرکز شده ، نشان می‌دهد که این قراردادها یا تکمیل نشده‌اند و یا چه بسا وجود ندارند . شکست در حفظ پرونده‌های این قراردادها هم مشکلات مالی شدیدی بوجود می‌آورد و نشان از نبود نظارت داخلی در امضای قراردادها دارد.

این گزارش سپس می‌افزاید : این وضع باعث بوجود آمدن شرایط مطلوب برای تقلب می‌گردد ؛ چرا که افراد فاسد سعی دارند شواهد  و مدارک کارهای غیرقانونی‌شان را از طریق ازبین بردن مدارک اصلی پرونده‌های قراردادها مخفی نگاه دارند . این گزارش همچنین گفته : عدم قدرت وزارت خارجه بر انجام پرونده‌های قرارداد سالم ،  تماما سبب خسارت‌های بیشمار زیادی شده است.

 شایان ذکر است که بررسی اخیر دفتر کل بازرسی قراردادهای پشتیبانی هیئت اعزامی ایالات متحده در عراق ، نشان می‌دهد که مسؤولان عقد قرارداد از 115 پرونده فقط 33 پرونده را ارائه داده‌اند  و این درحالی است که میزان ارقام پرونده‌های گم‌شده به 2.1 میلیارد دلار می شود و همچنین 48 پرونده از 82 پرونده ارائه شده نیز شامل مدارک مورد نیاز طبق ضوابط داخلی  آمریکا نیست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.