سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای نخستین بار در کشور محقق شد؛

طراحی و "ساخت پانل‌های کامپوزیت مسلح معدنی"

پژوهشگران کشورمان برای نخستین بار موفق به طراحی و ساخت پانل‌های کامپوزیت مسلح معدنی شدند.

پدرام بینا مجری طرح در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: از جمله مزایای این پانل مسلح ایزی وال می توان به افزایش شکل پذیری در فشار (2 برابر) افزایش جذب انرژی در فشار (3 برابر) افزایش شکل پذیری در کشش (40 برابر) و افزایش جذب انرژی در کشش (80 برابر) را نام برد.

وی افزود: پانل‌های ایزی وال در دو نوع با ابعاد یکسان تولید و عرضه می‌شود، چنانچه پانل E1 دارای یک روی کاملا صاف می‌باشد و ارتفاع آن از 270 الی 330 سانتیمتر قابل سفارش است، لذا بیشتر برای دیوارهایی مناسب است که فقط یک روی آن اندود پلاستر گچ بوده و روی دیگر بواسطه کاشی، سیمان، سنگ و یا سایر پوشاننده‌ها نماسازی می‌شود.

بینا تصریح کرد: پانل E2 نیز همانند همان پانل پیشین بود، با این تفاوت که ارتفاع قابل سفارش آن بین 270 الی 350 سانتیمتر قابل سفارش بوده و هر دو روی آن کاملا صاف و صیقل می باشد و این محصول بیشتر برای دیوار بین اتاقها مناسب است که بواسطه دو روی کاملا صاف آن و نیز به جهت فرورفتگی محل نوار درزگیر، حداقل پلاستر گچ پوششی را نیاز خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: ایزی وال بزودی نسل سوم پانل‌های خود را طراحی و عرضه می نماید که بواسطه آن تلاش می‌شود گچکاری دیوار ساختمان کاملا حذف گردد و این نسل از محصول در دو ضخامت 8 و 12 سانتیمتر برای استفاده بعنوان دیوارهای پارتیشن و پیرامونی تولید و عرضه خواهد گردید.

انتهای پیام/
برچسب ها: پانل ، کامپوزیت ، محققان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.