سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان//

فرهنگ و پیشینه مردم ایران زبانزد است

سرپرست یک تیم گردشگر اتریشی گفت: ایران و شهروندان ایرانی از چنان فرهنگ و پیشینه تاریخی برخوردار هستند که در اروپا چنین فرهنگی نیست و دیده نمی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان"واتر" در دیدار از آثار تاریخی نوش آباد افزود: حتی در داخل ایران نیز آثار تاریخی و تمدن این کشور به خوبی معرفی و شناخته شده نیست و تلاشی هم در این زمینه صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: با تحقیق در منابع موجود و نیز تماشای آثار تاریخی ، ایران را به عنوان یک کشور فرهنگی شناختم که منطقه کاشان، نوش آباد و ابیانه نیز یک بخش از آن فرهنگ پیشرفته است.

این پزشک اتریشی تصریح کرد: یک پرستار عضو این تیم اتریشی گفت: بهترین خاطره من این است که مردم ایران، مردمی دوست داشتنی، با اخلاق و مهمان نواز هستند که به خوبی آداب مهمان نوازی را می دانند.

"اوسولا" که به همراه این گروه از اتریش به نوش آباد سفر کرده است، افزود: علاوه بر فرهنگ و تمدن ، تنوع اقلیمی و جغرافیایی در ایران بسیار متنوع و جالب توجه است که مثلا کوه بلند دماوند را در تهران می بینی و به فاصله چند کیلومتر به کویر و بیابان می رسی.

به گفته وی، مردم جهان، از ایران، تمدن بزرگ و واقعیت های آن شناخت کاملی ندارند و اخبار رسانه ها نیز فقط از انرژی هسته ای در ایران می گویند.

وی اظهار داشت: ایران یک کشور امن است که در سفر 15 روزه خود به نقاط مختلف آن، با هیچ مشکلی روبرو نشدم بلکه سخاوت و مهربانی مردم را دیدم که خاطره خوش گروه ما خواهد بود.

وی شهر زیر زمینی نوش آباد را یک اثر زیبا توصیف کرد و افزود: این مکان تاکنون معرفی نشده و نیازمند آن است که اطلاعات بیشتری از آن ارائه شود.

این گردشگر اتریشی گفت: من در سفرهای خود، هنوز شهر زیرزمینی به این معنا و ساختار ندیده بودم اما معدن هایی هست که به عنوان اثر تاریخی ثبت شده و مردم از آن دیدن می کنند.


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، فرهنگ ، مردم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.