سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش صبر در موفقیت فردی و اجتماعی

افرادی که با صبر و بردباری هدف خود را دنبال می‌کنند چه در زندگی و چه در زندگی اجتماعی موفق می‌شوند و می‌توانند جامعه خود را پیش ببرند.

 فربد خدایی روانپزشک در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: برخی از کودکان قادرند در برابر تمایل و انجام کاری که برایشان لذت فوری را دارد مقاومت کنند تا اینکه چندی بعد به خواسته‌ی ارزشمند تری برسند.

وی افزود: این کودکان همان افرادی هستند که در بزرگسالی می‌توانند در برابر سختی و ناکامی و شکست بایستند و به جای آنکه دست از مبارزه بردارند با شکیبایی هدف خود را دنبال کنند در نتیجه این اشخاص چه در زندگی فردی و چه زندگی اجتماعی موفق می‌شوند و می‌توانند جامعه خود را نیز به پیش ببرند. این همان چیزی است که در علوم رفتاری به عنوان هوش هیجانی بالا معروف است.

فدایی متذکر شد: بهترین معلمان صبر و بردباری پدر و مادر هستند که وقتی با نا ملایماتی روبرو می‌شوند، به عوض روی بردن به پرخاشگری یا متهم کردن افراد دیگر و یا گریستن و نا امیدی با صبر به دنبال مشکل اصلی می‌گردند، آن را پیدا کرده و به خواسته خود می‌رسند. کودک با دیدن بردباری و شکیبایی والدینش می‌آموزد که راه بهتر و برابر مشکلات عبارت از حفظ خونسردی، جلوگیری از واکنش‌های هیجانی و در مقابل اندیشه منطقی و ادامه دادن هدف است.

این روانپزشک به والدین توصیه کرد: بدین ترتیب باید پدر و مادران در آموزش بردباری به فرزندانشان پیش قدم باشند.

وی خاطرنشان کرد: اتکا به خداوند و دانستن این که خداوند یاد بندگان خود است عامل مهمی در حفظ آرامش و صبر و کوشش برای رسیدن هدف است.
انتهای پیام/
 

برچسب ها: صبر ، زندگی ، جامعه ، کودکان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.