سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

20 سرباز عراقی در حملات روز گذشته این کشور کشته شدند

طبق اعلام مسؤولان امنیتی عراق دست کم 20 سرباز عراقی در حملات روز گذشته در این کشور کشته شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری رویترز؛ مسؤولان امنیتی عراق اعلام کرده‌اند که دست کم 20 سرباز عراقی روز گذشته در حملات این کشور کشته شده‌اند که بیشتر این کشته شدگان سربازانی بودند که با وارد شدن به یک منزل بمب‌گذاری شده در شمال غرب بغداد کشته شده‌اند.

مسؤولان امنیتی عراق گفتند : هفته گذشته برخی نیروهای تندرو و رادیکالی به ساختمانی در شهر "قرمة" در 30 کیلومتری شمال غرب بغداد مسلط شدند.

هنگامی که ارتش صبح روز شنبه و پس از عقب نشینی افراد مسلح از این ساختمان ،  به سمت این ساختمان می‌رود، انفجار شدیدی بلافاصله پس از ورود سربازان به داخل این منزل شکل می‌گیرد که موجب فروریختن ساختمان می‌گردد.

وی هویت این افراد مسلح را توضیح نداد ، اما نفوذ مسلحان اسلامگرای سنی در عراق در دوره گذشته روبه افزایش رفت و این افراد بر برخی شهرها و روستاها  از جمله فلوجه که در 70 کیلومتری در غرب بغداد می‌باشد ، مسلط شده‌اند.

مسؤولان امنیتی گفته اند که 2 تن از شبه‌نظامیان مسلح سنی همچنین در "قرمة" هنگامی که موشک مورتر در نزدیکی‌ آنها سقوط کرد ، کشته شده‌اند.

پلیس و منابع پزشکی اعلام کرده‌اند که در یک حادثه دیگر بمبی در کنار جاده در منطقه "المشاهدة" در شمال بغداد کارگذاشته شده بود  و به هنگام عبور خودروی گشت پلیس منفجر گردید ،  3 سرباز کشته و 6 تن دیگر مجروح شدند.

همچنین یک سرهنگ ارتش و 3 سرباز در حمله‌ای که خودروی گشتی آن‌ها را در منطقه "محمودیه" در جنوب بغداد هدف قرار داده بود ، کشته شدند.


انتهاتی پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.