سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان بهداشت جهانی خبر داد

منطقه‌ی جنوب شرق آسیا عاری از" بیماری فلج اطفال"

هم اکنون ۸۰ درصد جهان از فلج اطفال مبرا هستند، هرچند این بیماری هنوز در افغانستان، نیجریه و پاکستان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ سازمان بهداشت جهانی هفته پیش منطقه جنوب شرقی آسیا را فارغ از بیماری فلج اطفال اعلام کرد.

به گفته‌ی مجریان این اعلامیه به عنوان یک "گام تاریخی" در نبرد جهانی با ویروس مرگبار این بیماری مورد ستایش قرار گرفته است.

به گفته‌ی کارشناسان سازمان بهداشت جهانی هم اکنون ۸۰ درصد جهان از فلج اطفال مبرا هستند، هرچند این بیماری هنوز در افغانستان، نیجریه و پاکستان وجود دارد، سایر کشورها در منطقه جنوب شرقی آسیا مثل سریلانکا، مالدیو و بوتان برای ۱۵ سال از ویروس بیماری مبرا بود‌ه‌اند.

با این حال علیرغم "اهمیت جهانی عظیم" این اعلامیه، سازمان بهداشت جهانی اذعان می کند که هنوز چالش‌های عمده‌ای در راه رسیدن به هدف ریشه‌کنی فلج اطفال تا ۲۰۱۸ دارد. 

بعضی کشورهای مناقشه زده مثل سوریه که قبلا موفق به زدودن این ویروس شده بودند شاهد شیوع مجدد آن هستند، فلج اطفال عمدتا کودکان زیر پنج ساله را تحت تاثیر قرار می دهد.

ویروس آن از طریق غذا و آب آلوده منتقل می شود و در روده رشد می‌کند. بعد می تواند به سیستم عصبی حمله کند و باعث فلج در یک مورد از هر ۲۰۰ مورد آلودگی شود.

جنوب شرقی آسیا چهارمین منطقه از مناطق شش گانه سازمان بهداشت جهانی است که مبرا از فلج اطفال اعلام می شود. مناطق قبلی قاره آمریکا، غرب اقیانوسیه و اروپا بودند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: فلج اطفال ، بهداشت ، جهانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.