سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تمدید یک ساعته مهلت رای‌گیری در افغانستان

"یوسف نورستانی" اعلام کرد که به دلیل تاخیر در آغاز روند رای‌دهی، این روند برای یک ساعت تمدید شده‌است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛‌ رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، در یک نشست خبری گفت: به دلیل نامساعد بودن آب و هوا زمان رای گیری یک ساعت تمدید شده و زمان رای گیری ساعت 5 عصر پایان می یابد.

محمدیوسف نورستانی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات گفت: در مراکز رای دهی که ازدحام جمعیت زیاد است، به مسئولین مراکز هدایت داده شده تا بعد از ساعت 5 عصر نیز به کارشان ادامه دهند.

پیش از این يک مقام انتخاباتي افغان گفت 211 مرکز اخذ رای ديگر افغانستان به دلايل امنيتی بسته ماند، به اين ترتيب تعداد مراکز اخذ رای در افغانستان که بسته مانده است به 959 مرکز رسيد.

یوسف نورستانی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید با وجود نامناسب بودن آب و هوا در بعضی مناطق افغانستان، شمار زیادی از مردم در انتخابات اشتراک کردند.

به گفته وی، امروز هشت ولایت افغانستان آفتابی، هفت ولایت نیمه ابری، ۱۳ ولایت ابری و ۶ ولایت بارندگی است.

آقای نورستانی از تلاش‌های نیروهای امنیتی برای تامین امنیت تشکر کرد و گفت که مخالفان مسلح موفق نشدند مانع مردم برای اشتراک در انتخابات شوند.

اما او گفت که شب گذشته شماری ازکارمندان کمیسیون انتخابات در ولسوالی "تاله و برفک" ولایت بغلان لت و پار شدند و مخالفان مسلح شماری از صندوق‌های رای را در این منطقه به آب انداختند.

به گفته نورستانی، در هر محل رای‌دهی ششصد برگه رای موجود است.

تاکنون گزارش‌های زیادی از کمبود برگه‌های رای در شماری از ولایات افغانستان رسیده است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.