سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برطبق بررسی‌ها؛

۳۰ تا ۵۰ درصد افراد مبتلا به "مالاریا" غیر ایرانی هستند

برطبق بررسی‌های مربوط به سال‌های اخیر به طور میانگین حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد افراد مبتلا به مالاریا در کشور غیر ایرانی و به طور عمده مربوط به همسایه‌های شرقی بوده است.

محمد خواجوی متخصص انگل‌شناسی و مبارزه با ناقلین در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بیماری‌های انگلی نظیر مالاریا و لیشمانیوز، شیوع و بروز بالایی در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری دارند و هزینه‌های سنگینی را بر جوامع تحمیل می‌کنند. 

وی با بیان اینکه در بسیاری از مناطق جهان اغلب مبتلایان به مالاریا کودکان و زنان باردار هستند اظهار داشت: سالانه نزدیک به 1.5 میلیون نفر در جهان براثر مالاریا جان خود را از دست می‌دهند و درصد قابل ملاحظه‌ای نیز دچار ناتوانی‌های گوناگون می‌شوند. 

خواجوی تصریح کرد: در کشورمان تعداد افراد مبتلا به مالاریا در یک دهه اخیر کاهش چشمگیری یافته است و خوشبختانه هزینه‌های این بیماری تا حد زیادی کاهش یافته است. 

وی با اشاره به اینکه درصد قابل توجهی از مبتلایان به مالاریا در ایران از کشورهای اطراف وارد شده‌اند تاکید کرد: برطبق بررسی‌های مربوط به سال‌های اخیر به طور میانگین حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد افراد مبتلا به مالاریا در کشور غیر ایرانی و به طور عمده مربوط به همسایه‌های شرقی بوده است. 




انتهای پیام/
برچسب ها: مالاریا ، بیماری ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.