سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک آهنگساز:

مردم به شنیدن "موسیقی" تیتراژ عادت کرده‌اند

مردم به شنیدن" موسیقی "تیتراژ با صدای خواننده محبوبشان عادت کرده‌اند.

شهاب اکبری، تنظیم کننده و آهنگساز، در گفتگو با خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران گفت: موسیقی تیتراژ، تاثیر زیادی در افزایش مخاطب سریال دارد و مردم به شنیدن موسیقی تیتراژ با صدای خواننده‌ی محبوبشان بعد از دیدن سریال عادت کرده‌اند، موسیقی تیتراژ در جمع‌بندی سریال بعد از هر اپیزود تاثیر زیادی دارد.

وی افزود: موسیقی تیتراژ و سریال مکمل یکدیگرند و در دیده شدن به هم کمک می‌کنند، همان طور که سریال پربیننده، موسیقی تیتراژ آن نیز شنیده می‌شود و بالعکس.

وی تصریح کرد: در بسیاری از موسیقی‌های تیتراژ، مضمون فیلم‌نامه گنجانده می‌شود، اما در آثاری که من به همراه علی لهراسبی و محسن یگانه ساخته‌ایم، در خدمت فیلم‌نامه نبوده‌ایم و یکی از شرط هایمان برای کار انتخاب ترانه و موزیک به عهده خودمان بوده است، البته سعی می‌کنیم با مضمون سریال فاصله نداشته باشیم.

یکی از خوبی‌های کار خارج از مضمون سریال، نداشتن چارچوب‌هایی است که دست عوامل سازنده موسیقی تیتراژ را می‌بندد البته مهم شنیده شدن اثر موسیقی و دیده شدن سریال است.

وی عنوان کرد: موسیقی متن با موسیقی تیتراژ تفاوت زیادی دارد و برخلاف موسیقی تیتراژ، موسیقی متن باید در خدمت سریال و با توجه به حس تصاویر ساخته شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.