سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

صادرات20 درصدچرم کشوراز آذربایجان شرقی

مدیر عامل چرم شهر استان آذربایجان شرقی گفت: در سال 90 حدود 90 درصد صادرات چرم کشور از تبریز صورت می گرفت ولی امسال با توجه به مشکلات این صنعت از جمله کمبود پوست گاو تنها 20 درصد صادرات چرم داشتیم.

مهدی امینی درگفتگوبا خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، با انتقاد از عملکرد برخی مسئولین افزود: چندین سال شعارهای همچون اعطای وام به کار فرمایان جهت حمایت از آنان مطرح شده ولی هنوز عملیاتی نشده است.

وی با اشاره به اینکه صنعت گران چرم تبریز اولین شهرک خصوصی صنعت چرم استان را بدون هیچ گونه کمک دولتی در کشور ایجاد کرده اند اظهار کرد: با وجود اهمیت تولید چرم تبریز برای کشور متاسفانه مشکلاتی چون نبود کمکی های دولتی از جمله اعطای یارانه تولید که با وجود تصویب چندین ساله عملیاتی نشده و ایجاد برخی مشکلات مالیاتی ،صنعت گران چرم را در کنار مشکلات اقتصادی با سایر مشکلات ازبروکراسی های خسته کننده و زمان بر نیز مواجه کرده است.

وی ادامه داد: طبق قانون مالیات برارزش افزوده شامل کالاهای واسطه ای نمی شود ولی متاسفانه با وجود سایر مشکلات اقتصادی این صنعت هر 3 ماه از صنعت گران چرم تبریز این مالیات اخذ می شود.

رئیس انجمن تخصصی چرم آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه واردات چرم قدرت رقابت تولید داخل را با مشکل مواجه کرده است، گفت: در حال حاضر تمامی تکنولوژی موجود در دنیا در خصوص چرم در کشور وجود دارد که اگر حمایتهای دولت در خصوص واردات پوست و صنعت گران کفش حمایت کنند مشکلی درتولید هیچ نوع چرمی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه صنعت چرم و کفش دو صنعت وابسته به هم هستند تاکید کرد: متاسفانه در تولید کفش استان به دلیل نبود طراح و تنوع لازم فعالان این صنعت با واردات بی رویه کالاهای بی کیفیت چینی به صنعت چرم و کفش صدمات بزرگی را وارد کرده اند.

وی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده یک جفت کفش چرم حدود 18 هزار تومان تمام می شود یادآور شد: متاسفانه یکی از دلایل عمده عدم اسقبال از تولیدات داخلی با وجود کیفیت بسیارخوب چرم افزایش بی رویه قیمت تولیدات کفش چرم توسط واسطه گران است.

امینی ادامه داد: این در حالی است که که نهایت با سود دوبرابری با تربیت نیروی های لازم جهت تحولات به روز در این صنعت می توانند هم تولیدات خود را افزایش و توسعه دهند و هم از صنعت چرم حمایت کنند.

وی در پایان با بیان اهمیت صنعت چرم یادآور شد: باید تحدیدات وارده به این صنعت را که عمدتا از نبود مواد اولیه چون پوست ،عدم حمایت اقتصادی لازم از کارآفرینان، عدم همکاریهای لازم به ویژه از سوی مسئولین دامپزشکی کشور می باشد را جدی گرفت.
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: صادرات ، چرم ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.