سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

نظارت بر دستورهای پزشکان در بیمارستان‌ها کافی نیست/ پرونده بیماران بستری پر از دستورهای اجرا نشده است

متاسفانه دستورهای نا‌بجا و مکرر پزشکی در پرونده بیماران بستری در بیمارستان‌ها در برخی موارد اجرا نمی‌شود که این امر به هدر رفت منابع مالی نیز می‌انجامد.

احمد آریایی‌نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: یک سری مشکلات که به تازگی حوزه سلامت را به خود درگیر ساخته مشکلاتی است که به همه پزشکان مربوط نمی‌شود و گروهی از پزشکان غیر متعهد عامل این مشکلات هستند که از این قبیل مسائل می‌توان به دستورهای نا‌بجا و مکرر پزشکی در پرونده بیماران بستری در بیمارستان‌ها اشاره کرد که اصلا اجرا نمی‌شوند. 

وی گفت: برای مثال بیماران بستری که درخواست سنجش فشار خون هر ۲ ساعت دارند اما تنها در ۲۴ ساعت ۲ الی ۳ مرتبه برای آن‌ها فشار خون گرفته می‌شود تا تجویز داروهایی که اصلا به مریض داده نشده است. 

وی با بیان اینکه نظارت‌ها در این زمینه بر اجرای درست دستور پزشکان بسیار ناچیز و ناکافی است خاطر نشان کرد: این مشکل گرچه شامل همه پزشکان نمی‌شود اما باعث می‌شود سلامت بیمار با سهل انگاری مواجه شده و یا به هدر رفت منابع مالی در بخش‌هایی منجر شود که نیاز به آن نیست و این مسائل تنها با افزایش نظارت‌ها در حوزه سلامت و بازرسی‌های منطقی و کار‌شناسی شده قابل حل است. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.