به گزارش
گروه چندرسانهای باشگاه خبرنگاران، با وجود برخورد مستقیم صاعقه به هواپیما، پرواز آن ادامه مییابد و به آن آسیبی نمیرسد.
به گفته مسافران هواپیما، خلبان پس از نشستن در فرودگاه به مسافران خبر داده که صدای شنیده شده و نوری که مشاهده کردهاند، ناشی از برخورد صاعقه با هواپیما بوده است.
انتهای پیام/
این اجزا در چهار جهت نویز (دماقه هواپیما)
نوک و اواسط بلید ( بال هواپیما)
و در انتها ، در امتداد باله های رادر (باله های سطوح کنترل) قرار دارند
این اجزا با کابل های مخصوص جریان بالا و با سطح مقاومت الکتریکی بسیار پایین تر از بدنه هواپیما به هم متصل اند و مسیر مناسب تری برای جریان صاعقه به وجود میاورند
بدین دلیل هواپیما از اوارض عبور جریان مرگ بار صاعقه حفظ می شود و هیچ کس عبور چنین جریانی را حتی حس هم نمی کند
به یاد داشته باشید هیچ پرنده ای با 100% امنیت به پرواز در نمی آید!
و همیشه در این وسایل نقلیه 300% امنیت موجود ، و قابل تایید است.
جالب است بدانید که همیشه یک مکانیزم کنترلی هواپیما را سه سامانه ی حرکتی از منابع مختلف پشتیبانی می کنند تا وقوع حادثه غیر ممکن باشد
این یعنی 300% امنیت!
با تشکر از شکیبایی شما
سجاد علیاری