سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

معاون رئیس جمهور در مشهد عنوان کرد: ایجاد دبیرخانه دائمی روز ملی فردوسی

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: دبیرخانه دائمی روز ملی بزرگداشت حکیم فردوسی با هدف بزرگداشت این حکیم فرزانه در سازمان میراث فرهنگی کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ،مسعود سلطانی فر در نشست هم اندیشی برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی فردوسی که با حضور چهره‌های فرهنگی و ادبی و تعدادی از مدیران و مسئولان خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار شد افزود : باید مراسمی در شان نام و شخصیت حکیم ابوالقاسم فردوسی شاعر بلند آوازه ایران و بزرگمرد ادب پارسی برگزار کرد ، به گونه ای که مراسم امسال مبنا و چهارچوب برگزاری مراسم باشکوه در سال‌های آینده باشد.

سلطانی فر همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه فعال شدن شورای احیای توس کمک بزرگی به توس و مجموعه آرامگاه فردوسی است افزود: احیای این شورا یکی از مهمترین موضوعاتی است که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آن را دنبال کرده است.

معاون رئیس جمهور هم چنین در این نشست به مهمترین برنامه‌های سازمان متبوع خود برای برگزاری مراسم روز ملی فردوسی اشاره کرد و گفت : برگزاری جایزه بزرگ بین المللی فردوسی، برنامه ریزی برای آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با شخصیت و آثار حکیم توس، استفاده از همه ظرفیت‌ها برای معرفی فردوسی در سایر کشورها، بهسازی و ساماندهی محور مشهد توس، ساماندهی اطراف و محوطه باغ آرامگاه فردوسی با همکاری شهرداری از مهمترین برنامه‌های این سازمان برای بزرگداشت روز ملی فردوسی است.

او از وزارت ارشاد و صدا وسیما خواست تا در معرفی و شناساندن هرچه بیشتر فردوسی به اقشار مختلف مردم در داخل و خارج کشور به سازمان میراث فرهنگی کمک کنند.

انتهای پیام//

برچسب ها: دبیرخانه ، دائمی ، فردوسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.