سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار مسؤول تونسی درباره تروریست‌های "انصار شریعت"

معاون امنیتی وزیر کشور تونس درباره خرابکاری و خطر گروه سلفی "انصار شریعت" در این کشور و کشورهای همسایه هشدار داد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، رضا صفر در اظهاراتی که امروز (جمعه) منتشر شد، تاکید کرد: انصار شریعت که خود را وابسته به القاعده معرفی می کند، نقشه ای برای خرابکاری در تونس و کشورهای همسایه آماده کرده است.

معاون امنیتی وزیر کشور تونس افزود: یکی از مشکلات بزرگ تونس هم مرز بودن با کشور ناآرام لیبی است کشوری که گروه های افراطی متعددی در آن فعالیت می کنند و برخی از این گروه ها وارد خاک تونس شده اند.

صفر خاطرنشان کرد: گروه های نفوذی در دو استان الکاف و جندوبه در شمال غرب تونس و منطقه کوهستانی "الشعانبی" استان قصرین در غرب این کشور مستقر شده اند و چند بار مبادرت به حمله تروریستی کرده اند.

وی همچنین گفت: مساجد تعدادی از مناطق تونس خارج از کنترل دولت است و در این مساجد فعالیت های غیرقانونی انجام می شود.

معاون امنیتی وزیر کشور تونس با اذعان به ناتوانی دولت در بازپس گرفتن مساجد از انصار شریعت خاطرنشان کرد: 150 مسجد در مناطق مختلف تونس خارج از کنترل دولت هستند که وزارتخانه های کشور، دادگستری و امور دینی هنوز نتوانسته اند کنترل این مساجد را از دست برخی گروه های افراطی خارج کنند.

دولت تونس روز 27 اوت 2013 انصار شریعت را گروه تروریستی اعلام و این گروه را به ترور دو فعال سیاسی به نام های "شکری بلعید" و "محمد براهمی" و قاچاق اسلحه از لیبی به تونس متهم کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز روز 10 ژانویه 2014 انصار شریعت را در لیست گروه های تروریستی گنجاند و این گروه را به دست داشتن در حمله روز 14 سپتامبر 2012 به سفارت آمریکا در شهر تونس پایتخت کشور تونس متهم کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.