سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح‌هایی که در سازمان تاکسیرانی در سال 92 به مدیریت شهری ارتقا بخشید

اجرای طرح تاکسی بانوان، طرح سحاب، طرح بشارت، طرح آموزش رانندگان تاکسی و ورود تاکسی‌های ون در دوره اخیر مدیریت شهری سبب ارتقای خدمات رسانی به مسافران رکورد جابه جایی بیش از یک میلیارد و صد میلیون مسافر در سال 92 شد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، نوسازی تاکسی‌های فرسوده به منظور خدمت رسانی مطلوب امری بود که از بدو روی کار آمدن مدیریت شهری کنونی مدنظر قرار گرفت.
از سال 84 روند این امر آغاز شد به طوریکه میانگین سنی ناوگان تاکسیرانی به طور چشمگیری کاهش یافت از دیگر اقدامات بسیار مهم و ارزشمند سازمان طی سال‌های اخیر نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی است به طوری که با عملیات نوسازی عمر ناوگان از 9 سال به حدود 4 سال کاهش یافت.

از سال 84 تا به امروز 16 هزار و 396 دستگاه معادل 75 درصد نوسازی انجام شده است.
بنابراین گزارش، سازمان تاکسیرانی با افزایش 300 خط جدید و نوسازی بیش از 31 هزار دستگاه تاکسی از سال 84 توانسته به رکورد جابه جایی بیش از یک میلیارد و 100 میلیون نفر مسافر در سال دست پیدا کند و در حال حاضر با توجه به ساماندهی 40 هزار دستگاه مسافر بر شخصی از مجموع کل ناوگان تاکسیرانی از 42 هزار دستگاه در سال 84 به 87 هزار دستگاه در سال گذشته رسید.

از آنجا که تاکسی ها به عنوان خودروی عمومی مطرح هستند بیشترین تردد را در سطح شهر دارند و روزانه افراد زیادی را جابه جا می‌کنند بنابراین باید به طور مرتب از نظر ایمنی و میزان تولید آلودگی مورد آزمایش قرار گیرند که بهترین راه هم انجام معاینه فنی در مراکز مکانیزه است با این وجود عدم نوسازی تاکسی‌ها این فرصت را از تاکسیرانان گرفته است.
 
**اجرای طرح سحاب
از آنجا که تاکسی‌ها به عنوان خودروی عمومی مطرح هستند یکی از اهداف انجام این طرح ارائه خدمات مطلوب به شهروندان بود همچنین ظرفیت سنجی توان ناوگان و برخورد با تخلفات و رسیدگی به آن نیز از اهداف این طرح بود که براساس گزارش‌هایی که از سوی شهروندان به سامانه 1888 شهرداری تهران رسید از زمان اجرای طرح سحاب شاهد کاهش چشمگیر زمان انتظار مسافران بودیم که از این طریق سازمان تاکسیرانی توانست بیش از 85 درصد از رضایت شهروندان را جلب کند بیمه تکمیلی برای رانندگان و تاکسی  از دیگر اقداماتی بود که در سال 92 انجام شد.
انتهای پیام/
 

برچسب ها: تاکسی ، شهری ، بانوان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.