سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوباما با رهبران کنگره درباره بحران اوکراين گفتگو کرد

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه رهبران کنگره را در کاخ سفید گردهم آورد تا با آنها درباره بحران اوکراین گفتگو کند. این اقدام اوباما در حالی انجام شد که تلاش های دیپلماتیک بین آمریکا و روسیه به سختی دنبال می شود و هنوز هیچ نتیجه ای نداشته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز،  اوباما یک هفته پس از سفر به اروپا که شامل نشست هایی به منظور گفتگو درباره راه های واکنش به اقدام روسیه درخصوص انضمام شبه جزیره کریمه به خاک خود بود ، در کنار رهبران دموکراتیک و جمهوریخواه سنا و مجلس نمایندگان آمریکا نشست تا درباره بحران اوکراین گفتگو کند.

اوباما آخرین بار روز جمعه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تلفنی گفتگو کرد. از آن زمان جان کری وزیر امور خارجه آمریکا گفتگوهایی را با سرگئی لاوروف همتای روس خود درباره این مناقشه داشته است.

اما هنوز هیچ راه حلی برای بحران اوکراین پیدا نشده است و هیچ نشانه ای از سوی روسیه وجود ندارد که دال بر کاهش کنترل مسکو بر شبه جزیره کریمه باشد. روسیه می گوید هدف این کشور از کنترل بر شبه جزیره کریمه تضمین امنیت روس زبان ها در این منطقه است.

اوباما و رهبران اروپا هفته گذشته موافقت کردند در صورت اقدام روسیه به گسترش بیشتر تحرکات نظامی خود در داخل اوکراین تحریم هایی را علیه بخش هایی از اقتصاد این کشور مانند صنعت انرژی آن اعمال کنند.

ازسوی دیگر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درحال گفتگو درباره راه های تقویت حضور خود در برخی کشورهای عضو نزدیک روسیه مانند کشورهای بالتیک همچون لتونی ، لیتوانی و استونی است.

یک مقام کاخ سفید گفت اوباما و جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا با هری رید رهبر اکثریت سنا و نانسی پلوسی رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا که هر دو از دموکرات های برجسته هستند به همراه جان بونر رئیس مجلس نمایندگان و میچ مک کانل رهبر اقلیت سنا دیدار کردند.

این مقام کاخ سفید افزود اوباما به آنها گفت آمریکا به تلاش بین المللی هماهنگ به منظور حمایت از اوکراین و همچنین انزوای روسیه به علت نقض حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین ادامه خواهد داد.

اوباما پیشتر روز پنجشنبه لایحه اعطای وام یک میلیارد دلاری به اوکراین را امضا کرد تا از این طریق به اقتصاد این کشور کمک کند.

این مقام کاخ سفید تصریح کرد اوباما همچنین با این رهبران کنگره درباره شرکت خود در نشست امنیت هسته ای در بروکسل ، مذاکرات خود با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان و همچنین مذاکرات با ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی گفتگو کرد.

اما با توجه به اینکه اوکراین طی چند هفته اخیر به چالش اصلی در زمینه سیاست خارجی برای آمریکا تبدیل شده است ، بخش بیشتر این نشست یک ساعته به گفتگو درباره بن بست با روسیه برسر این بحران اختصاص یافت.
 


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.