سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بعد از حکم دادگاه قانون اساسی؛

توئیتر در ترکیه، رفع فیلتر شد

دولت ترکیه روز پنجشنبه تصمیم گرفت دسترسی به شبکه اجتماعی تویتر را که دو هفته پیش مسدود شده بود، آزاد کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز:مقامات ترکیه امروز و بعد از حکم دادگاه قانون اساسی، فیلترنگ توئیتر را پایان دادند.

دو هفته پیش بعد از انتشار اتهامات فساد علیه رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، دولت این کشور دسترسی به برخی شبکه های اجتماعی از جمله تویتر را مسدود کرده بود.
یکی از مسئولان شرکت مخابرات ترکیه اعلام کرد « ما روند لغو ممنوعیت تویتر را آغاز کرده ایم ».
دستور دستگاه قضایی که تدابیر ممنوعیت تویتر را توجیه می کرد، بعد از ظهر روز پنجشنبه از پایگاه اینترنتی شرکت مخابرات برداشته شد.
دادگاه قانون اساسی، بزرگ ترین مرجع قضایی ترکیه، روز چهارشنبه در حکمی اعلام کرده بود ممنوعیت شبکه های اجتماعی نقض آزادی بیان است و دستور لغو فوری آن را صادر کرد.
شبکه تویتر شامگاه بیستم مارس به دستور رجب طیب اردوغان مسدود شد تا به درز روزانه اتهامات فساد علیه رژیم وی در آستانه انتخابات سی ام مارس شوراهای شهر پایان داده شود.
بعد از مسدود شدن تویتر، مسدود شدن یوتیوب باعث شد از یک هفته پیش سیل انتقادهای جهانی علیه اردوغان سرازیر شود و وی که از سال 2002 تاکنون قدرت را در دست دارد، به خودکامگی متهم شود.
برغم اتهامات فساد علیه دولت اردوغان، نخست وزیر ترکیه در انتخابات روز یکشنبه شوراهای شهر که برای آینده سیاسی وی از اهمیت حیاتی برخوردار بود، پیروزی گسترده ای به دست آورد. از این به بعد اردوغان می تواند نامزدی خود را برای انتخابات آینده ریاست جمهوری ماه اوت اعلام کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.